قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال توجه ویژه‌ای به موضوعات قرآنی شد و اقدامات گسترده‌ای برای افزایش سطح و گستره فعالیت‌های قرآنی در حرم مطهر رضوی و سطح جامعه صورت گرفت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از آستان نیوز، سیدمرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از توجه ویژه به قرآن کریم در برنامه‌های آستان خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان امسال برای نخستین‌بار شاهد برگزاری سه جلسه تفسیر قرآن کریم و چهار محفل ترتیل‌خوانی در حرم مطهر امام رضا(ع) بودیم.

وی با اشاره به محوریت فعالیت‌های قرآنی در آستان قدس رضوی، تصریح کرد: برای اولین‌بار بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در جوار بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار شد که تأثیر خوبی بر روی مخاطبان و بازدیدکنندگان داشت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: اعزام قاریان و مؤذنان بارگاه منور رضوی به عنوان سفیران قرآنی این آستان مطهر به ١١ کشور از جمله عراق، افغانستان، سوریه، پاکستان، آذربایجان و... از جمله اقداماتی بود که مورد استقبال مردم مسلمان این کشورها قرار گرفته است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به طرح‌های معاونت امداد مستضعفین و معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: توزیع روزانه ٤٠ هزار وعده افطار در حاشیه شهر مشهد، توزیع ١٢ هزار وعده افطار در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان، اطعام ١٥ هزار روزه‌دار محروم استان مرکزی از جمله اقدماتی بود که با هدف توجه به محرومان صورت گرفت.

وی با اشاره به مفاد منشور ٧ گانه مقام معظم رهبری در انتصاب تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: توزیع بسته‌های مواد غذایی در مناطق محروم کشور در طول ماه مبارک نیز از اهم اقداماتی بود که با همین هدف انجام شد.

بختیاری ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی رسانه ملی، خبرنگاران و خادمان رسانه‌ای امام رضا(ع) بیان داشت: مراسم ترتیل‌خوانی از شبکه‌های یک، قرآن، افق و سیمای خراسان رضوی پخش شد و ویژه برنامه‌های بهار مهربانی، خلوت انس و شهر عزیز در لحظات افطار و سحر از حرم مطهر به صورت زنده و مستقیم مهمان منازل هموطنان عزیزمان بود.

وی اذعان داشت: کارکنان رسانه ملی و همکاران اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی به صورت شبانه‌روزی تلاش کردند تا در این ماه پرفضیلت انعکاس مطلوب‌تری از اقدامات و فعالیت‌ها در حرم مطهر داشته باشند.