رییس کل دادگستری استان ایلام در مراسم بزرگداشت شهدای 7 تیر، گفت: دکتر شهید بهشتی معمار کبیر دستگاه قضایی و عدالت در جامعه ایران اسلامی بود و دستگاه قضای نظام و انقلاب به پیروی از سیره و هدف دکتر بهشتی در حال حرکت به‌ سوی ایجاد عدالت کامل در جامعه است.

به گزارش مرور نیوز، محمد رزم  با بیان اینکه این انقلاب و نظام در دل‌ و جان مردم رسوب‌ کرده و همه پشتیبان آن هستند، افزود: خون شهیدان درخت انقلاب را تنومند کرده و همه‌ ما مدیون خون‌های ریخته شده برای این نظام و انقلاب هستیم.

رزم با اشاره به اینکه منافقانی که شهید مطهری و دیگر شخصیت‌های نظام را ترور کردند امروز با گروهک خبیث داعش برای نا امن کردن ایران اسلامی همکاری می‌کنند، تصریح کرد: ملت ایران از هیچ‌ چیزی نمی‌هراسد و با صدای "الله اکبر" در حال حرکت به سمت عدالت امام زمام (ع)، است.

رییس کل دادگستری استان ایلام تاکید کرد: شهید بهشتی تمام عمر خود را وقف انقلاب و نظام کرد و خدمتگزاری به مردم صادق بود و در راه  عدالت و حدود الهی شهید شد.

وی ادامه داد: عملیات غرورآفرین و نقطه‌زن موشکی سپاه پاسدارن به مقر فرماندهان داعش و هلاکت 170 تن از سرکردگان این گروهگ خبیث نشان از قدرت و صلابت ایران اسلامی در برابر  تروریسم است و همه بدانند در زمینه امنیت با هیچ‌کسی تعارف نداریم حتی در اون طرف مرزها هم برخورد خواهیم کرد.

رزم با اشاره به اینکه قضات دادگستری استان دیگر مثل قدیم پشت میز نمی‌نشینند که پرونده بیایید و رسیدگی کنند، گفت: قضات استان پا به‌پای نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها در تلاش برای کاهش جرائم و ایجاد امنیت مطلوب برای شهروندان در تلاش هستند.

وی رفع اطاله دادرسی، حفظ حقوق شهروندی، سرعت، دقت و قاطعیت در رسیدگی‌ها، مبارزه با جرائم خشن و مهم، مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی و حمایت از سرمایه‌گذاری در استان را از اولویت‌های دادگستری استان دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه با مجرمانی که به جان، مال و ناموس مردم تعرض می‌کنند به شدت توسط قضات دنبال می‌شود و برخورد قاطع صورت می گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر مهدی اکبر نژاد عضو هیات علمی دانشگاه ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: دکتر بهشتی مایه دلگرمی دوستان و مایه خشم دشمنان نظام بود و به همین خاطر مورد حمله تروریستی ناجوانمردانه منافقین قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بهشتی برای حفظ نظام و مصلحت مملکت از گفتن خیلی از چیرها کوتاه می‌آمد، افزود: منافقین به مردم عادی هم رحم نمی‌کردند و در ترورهای دهه 60 مردم عادی بودند و خیلی از حوادث که برای نظام پیش می‌آمد مظلومیت ملت ایران را به جهانیان نشان داد چون هدف از تشکیل حکومت اسلامی ایران رسیدن به عدالت واقعی بود و دستگاه قضایی باید در این راستا به شدت تلاش کند.

عضو هیات علمی دانشگاه ایلام با تاکید بر اینکه تلاش دستگاه قضا برای رسیدن به عدالت واقعی باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه کرده اما کافی نیست.

وی ادامه داد: برای رسیدن به حق کامل مردم و کاهش جرائم باید بسترسازی مناسبی برای از بین رفتن جرائم و بزهکاری‌ها در جامعه صورت گیرد و به سمتی برویم که زندان ها و دادگستری‌ها خلوت شود.

وی آگاهی بخشی به مردم را از دیگر راهکارهای کاهش جرائم در جامعه است، گفت: کمک گرفتن از مردم برای تحقق عدالت بسیار مهم کار ساز است و دستگاه قضایی باید به این مهم توجه کند.