بخشدار آشتیان گفت: مرحله نخست ساخت واحد تولیدی فولاد و لوله های بدون درز (مانیسمان) در آشتیان آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز سمیه آشتیانی عنوان کرد: این طرح در سه مرحله با زمینه شغلی یکهزار و 200 نفر اجرایی می شود و نمونه آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی در خاورمیانه وجود ندارد.
بخشدار آشتیان عنوان کرد:بهره گیری از تسهیلات بانکی برای مرحله اول این طرح با جدیت دنبال می شود.
وی توضیح داد: با توجه به اهمیت این طرح بزرگ صنعتی برای آشتیان، پروژه مذکور به دفتر امور مناطق محروم کشور نهاد ریاست جمهوری معرفی شده است تا روند کار با سرعت بیشتری پیگیری شود.
آشتیانی عنوان کرد: آشتیان از شهرستان های موفق استان مرکزی در زمینه توسعه واحدهای صنعتی و پرداخت تسهیلات رونق تولید است به طوری که در سال گذشته رشد 150 درصدی در پرداخت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید در آشتیان به ثبت رسید.
وی افزود: توسعه صنایع روستایی در اولویت برنامه ها در آشتیان است و در این راستا ساخت یک واحد تولید کننده مصنوعات فلزی در روستای هزار آباد و واحد تولید کننده تیرچه بلوک در شهر آشتیان قطعی شده است و علاوه بر آن ایجاد یک واحد تولیدی کفش نیز در روستای کردیجان در حال پیگیری است که این واحد 40 فرصت شغلی را به همراه دارد.
آشتیانی بیان کرد: در کنار استقرار و ساخت واحدهای جدید در آشتیان، احیای واحدهای نیمه تعطیل نیز در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی توسعه یک واحد ذوب روی با دریافت تسهیلات رونق تولید در دست انجام است که با تکمیل آن ظرفیت شغلی 20 نفر در این صنعت به 70 نفر افزایش می یابد.
وی گفت: روستای زرنوشه در آشتیان صددردصد صنعتی است و با 20 کارگاه فعال به عنوان یکی از الگوهای موفق استانی در اشتغال صنعتی روستاها مطرح است و علاوه بر آن در روستای مزرعه نو نیز واحدهای تولیدی فعالی دارد که محصولات آن به کشورهای دیگر صادر می شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر این طرح بزرگ طرح ساخت نیروگاه بادی 50 مگاواتی شهرستان آشتیان نیز در حال پیگیری است و در آخرین نشست رسیدگی به این طرح در هفته گذشته مقرر شد که سرمایه گذار برای عقد قرارداد با منابع طبیعی و دریافت زمین وارد عمل شود.
آشتیانی تصریح کرد: در هفته دولت سال جاری نیز عملیات اجرایی ساخت یک سیلو با اعتبار 10 میلیارد ریال در آشتیان آغاز می شود که دریافت تسهیلات آن در مراحل پایانی است.
شهرستان آشتیان به عنوان یکی از توابع استان مرکزی با جمعیت بیش از 16 هزار نفر در 95 کیلومتری اراک واقع شده است.