نماینده اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 22دانشگاه در گردهمایی مسئولان ورزشی دانشگاه‌های منطقه 9 کشور به میزبانی شاهرود حضور دارند.

به گزارش مرور نیوز مجید مسیحای اکبر، ضمن اشاره به آغاز هشتمین گردهمایی مسئولان تربیت‌بدنی دانشگاه‌های منطقه9کشور در شاهرود، بیان کرد: 50 مهمان از 22 دانشگاه شامل مسئولان تربیت‌بدنی دانشگاه‌های این منطقه اعم از استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سمنان در این گردهمایی حضور دارند.

وی افزود: هدف از این گردهمایی ایجاد انسجام در فعالیت‌های ورزشی در دانشگاه‌ها است که به‌واقع دانشگاه‌ها را برای انجام فعالیت‌های ورزشی از ابتدای مهرماه با حضور دانشجویان آماده می‌سازد.

نماینده اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی دیگر از محورها و یا اهداف این گردهمایی آماده‌سازی دانشگاه‌ها و برنامه‌ریزی برای حضور هرچه بهتر در چهاردهمین المپیاد ورزشی کشور است که در سال 97 برگزار خواهد شد لیکن دانشگاه‌های منطقه 9 با برگزاری این همایش به دنبال حضوری قوی در این المپیاد ورزشی هستند.

مسیحای اکبر تأکید داشت: برای حضور در المپیاد ورزشی دانشجویان کشور در هر رشته ورزشی، مسابقات انتخابی درون دانشگاه و منطقه برگزار می‌شود که برگزاری همایش مسئولان تربیت‌بدنی منطقه9 می‌تواند به برنامه‌ریزی این رقابت‌های انتخابی کمک شایانی کند.

وی افزود: منطقه 9 کشور همیشه به دلیل وسعت و همچنین حضور دانشگاه‌های برتر کشوری مانند دانشگاه مشهد، صنعتی شاهرود، فردوسی و ... دارای ظرفیت‌های خوبی برای حضور در رقابت‌های کشوری و در عرصه‌های مختلف ورزشی و علمی است که با برگزاری این همایش به دنبال تقویت سیر برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های ورزشی در حوزه پرورش قهرمانان ورزشی دانشگاهی هستیم.

نماینده اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین گفت: ورزش مؤلفه ضروری نیازمندی‌های انسانی است لذا اهمیت دادن آن به‌خصوص در فضاهای آکادمی که به رشد دانشجویان تنها در حوزه علمی بسنده نمی‌کند، همواره در اولویت وزارت علوم بوده است.

گردهمایی مسئولان ورزشی دانشگاه‌های منطقه9کشور عصر امروز در شاهرود به اتمام می‌رسد.