اردبیل - ایرنا - فرماندار نیر سقف اعتبارات اختصاص یافته به این شهرستان در سال جاری را 110 میلیارد ریال ذکر کرد.

به گزارش مرور نیوز، مهدی احمدی روز پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه ‌ریزی نیر افزود: دستگاههای اجرایی برای اجرای پروژه‌ ها باید مهم ترین پروژه ها را در اولویت قرار داده و عملیاتی کنند.
او تشریح کرد: دستگاههای دولتی باید هر چه زودتر برنامه سه ساله و پنج ساله توسعه شهرستان را در بخش‌ های خود تدوین کرده و طبق آن عمل کنند.
احمدی در ادامه از تهیه سند توسعه برنامه‌ ریزی شهرستان نیر خبر داد و گفت: یکی از راههای توسعه شهرستان تهیه سند برنامه ‌ریزی است که بزودی عملیاتی خواهد شد.
فرماندار نیر افزود: در این شهرستان 136 پروژه با اعتباری بالغ بر 82 میلیارد ریال در حال اجرا است.
احمدی گفت: اعتبار این پروژه ها با تخصیص 30 درصد استانی و توازن 2 ملی تا یک ماه آینده تخصیص می یابد.
وی افزود: کارفرمایان باید پروژه های عمرانی را بیمه تمام خطر کنند تا در موقع بروز هرگونه حوادث و بلایای طبیعی بیمه پروژه مورد نظر را حمایت کند.
فرماندار نیر همچنین از مسوولان ادارات ذیربط خواست تا با نظارت جدی بر روی پروژه های عمرانی خود در نحوه صحیح اجرا و اتمام آن دقت کافی و سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
وی گفت: توسعه هر روستا با تلاش دهیاران صورت می‌گیرد و دهیاران باید در این زمینه کوشا باشند.
فرماندار نیر همچنین به تشکیل 2 کمیته فنی و بازرسی برای دهیاران اشاره کرد و افزود: برای استفاده از ظرفیت‌ های دهیاران در روستاهای شهرستان نیر 2 کمیته فنی و بازرسی تشکیل می‌ شود.
احمدی در ادامه از خرید یک دستگاه ماشین حمل زباله نیمه سنگین به بخش مرکزی نیر خبر داد.
وی همچنین به اهمیت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها اشاره کرد و گفت: بات وجه به اینکه فصل ساخت و ساز در روستاها آغاز شده دهیاران باید از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری کنند.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.