مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : سرمایه‌گذاری سند اشتغال استان 6500 میلیارد تومان است.

به گزارش مرور نیوز، «علی آشتاب» در سومین همایش ملی کارآفرینی و توسعه با محوریت اشتغال به میزبانی خرم‌آباد اظهار کرد : حمایت از کارآفرینان و تسهیل شرایط کار آفرینی برای اینجا رفاه، اشتغال، درآمد و مقابله با فقر در جامعه امروزی ما ضروری است.

وی اضافه کرد: نگاه به فرهنگ کارآفرینی باید تغییر کنند تا اسباب و شرایط برای اقدامات کارآفرینانه مهیا شود و باید کار را به عنوان یک ارزش تلقی کرد.

آشتاب ادامه داد: دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیما، آموزش و پرورش و ... در بحث ترویج و تبلیغ فرهنگ کار اثربخش هستند که باید به قضیه کار و کارآفرینی ورود پیدا کنند چراکه این دو لازمه پیشرفت کشور هستند .

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به تدوین سند اشتغال در این استان یادآور شد: حجم سرمایه‌گذاری در این سند 6500 میلیارد تومان است و در آن به تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه در لرستان با آغوش باز پذیرای سرمایه‌گذاران هستیم، خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال در استان همه عوامل اجرایی پای کار هستند و در کمتر از سه ماه هشت جلسه در کارگروه اشتغال برگزار شده است.

آشتاب افزود: کارآفرینان باید از طرف دولت حمایت شوند و در کشور دارای نام و نشان باشند و باید برای آنان ارزش قائل شویم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: کارآفرینی کار هر کس نیست بلکه یک تخصص، میل توسعه، خلاقیت و فناوری است. برای ترویج بحث کارآفرینی نیاز به توجه به وضعیت آموزشی کشور داریم و در این بین باید ضعف ارتباطی بین صنعت و دانشگاه رفع شود.

وی با تأکید بر این‌که بحث تخصصی کردن آموزش‌ها متناسب با نیاز بازار منطقه‌ای برای ترویج کارآفرینی مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: مصرف کالا و تولید داخلی به‌عنوان یک ارزش برای همه ما جا بیفتد و آن را مهم بدانیم.