فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در 24 ساعت گذشته، 225 کیلوگرم تریاک در سه عملیات جداگانه از قاچاقچیان مواد مخدر در شهرستان نهبندان کشف شد.

به گزارش مرور نیوز از پایگاه خبری پلیس، سرتیپ مجید شجاع افزود: در مبارزه با قاچاقچیان و حاملان مواد مخدر، اخباری مبنی بر حمل مواد مخدر با یکدستگاه تریلی از سیستان و بلوچستان به شهرهای مرکزی کشور دریافت شد.
وی اضافه کرد: تیمی تلفیق از پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی و رضوی برای بررسی موضوع و دستگیری سوداگران مرگ به محور نهبندان - شهداد کرمان اعزام شدند .
وی بیان کرد : ماموران خودروی مورد نظر را در جاده متوقف کردند و در بازرسی از آن، 112 کیلوگرم تریاک در قالب 97 بسته کشف و دو نفر متهم نیز دستگیر شدند .
فرمانده انتظامی استان ادامه داد : در 2 عملیات جداگانه دیگر در شهرستان نهبندان،در بازرسی از دو دستگاه خودروی پژو 405 و سایپا یخچالدار، 113 کیلوگرم تریاک کشف و سه متهم دستگیر شدند .
سردار شجاع افزود : در این سه عملیات ،سه دستگاه خودرو توقیف و متهم پس از تشکیل پرونده به دادگاه معرفی و با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند .
همچنین ماموران پلیس امنیت عمومی استان دوشنبه شب در بازرسی از یک دستگاه کامیونت ایسوزو در جاده بیرجند- قاین و با دستگیری، 2متهم، 100کیلو گرم تریاک از جاسازی خودرو کشف کردند.
علی زندی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی نهم مرداد به ایرنا اظهار کرد که در سه ماهه نخست سال 96، هشت هزار و 748کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه کشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان 31 درصد افزایش دارد ، افزود: در این مدت هزار و 489 نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
به گفته وی دستگیری تعداد متهمان نسبت به مدت مشابه سال قبل 16درصد افزایش دارد و در ارتباط با حمل و انتقال مواد مخدر در استان تعدادی خودرو و وسیله نقلیه نیز توقیف شد.