نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه حجاب آثار فراوانی را درجامعه دارد، گفت: حجاب ارزش است همه باید در حفظ و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام علی خاتمی ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه، افزود: عزت در دنیا و نجات از آخرت در سایه رعایت تقوایی عملی محقق می‌شود که بر دو پایه عمل به واجبات و ترک محرمات استوار است که عمل به هردو واجب است.

وی اظهار کرد: در قرآن کریم موضوع تقوا پس از توحید و معاد مطرح شده که این نشان از اهمیت بالایی آن دارد که در عرصه های مختلف به دلیل وسعت زیاد بیان شده است.

خاتمی به روز حجاب و عفاف اشاره کردو گفت: 21 تیرماه اعتراض به حجاب رضاخانی است، انگلیس در چهار منطقه جهان همچون ایران ترکیه ، افغانستان، پاکستان خواستار اجرای طرح بی حجابی بود که هدف از این طرح اسلام زادیی بود که در تقویم کشورمان این روز ، روز فرهنگ عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه حجاب آثار فراوانی را درجامعه دارد، گفت: حجاب ارزش است همه باید در حفظ و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند.

خاتمی تاکید کرد: 22 تیر روز مقامت نامگذاری شده که در این روز جنگ 33 روزه اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان صورت گرفت که نام مقاومت بخود گرفت که نتیجه آن پذیرفتن شکست از سوی امریکا و اسرائیل شد و در ادامه حمله به مجلس که در سخنان مقام معظم رهبری این اقدام ترقه بازی‌های گرفت پاسخش از سوی دلیر مردان سپاه پاسداران موشک باران مقر داعش بود که این اقدام از سوی مقام و معظم رهبری مورد تحسین قرار گرفت.

وی گفت:متاسفانه با گرم شدن هوا مصرف آب و برق از حد استاندار افزایش یافته است بطوریکه به هشدار رسیده که با ادامه این روند شاهد قطعی خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر صرفه جویی آب تاکید کردو گفت: ما دوبرابر دنیا مصرف آب داریم هروز اگر 1 لیتر آب صرفه جویی کنیم شاهد ذخیر 80 میلیون لیتر در کشور خواهیم بود لازم است به این امرتوجه جدی شود.

خاتمی افزود: بنا به فرموده امام صادق(ع) تقوا همچون آب جاری در نهر بوده و همچون آب که وجودش برای حیات زندگی ضروری است، سه گروه به دنبال تقوایی الهی هستند گروه نخست به دنبال ورود به بهشت هستند و به سبب آن به دنبال عمل به تقوایی الهی هستند گروه دوم به دلیل ترس از آتش جهنم در این راه حرکت می کنند ولی گروه سوم نگاهی فراتر از این دو گروه دارند آنها به بخاطره خوده خداوند او را عبادت و ستایش می‌کنند و تنها برای کسب رضای الهی تقوا پیشه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان یادآورشد: هر اندازه ایمان فرد بالا باشد درجه تقوایی او نیز افزایش می‌یابد و اعمالش از خلوص نیت برخوردار خواهد بود.