معاون آموزش و پرورش استان سمنان: گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید طرح کشوری آموزش یک مهارت برای دانش آموزان پایه دهم در استان سمنان هم‌زمان با 4 استان دیگر برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، حسین فولادیان صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به گردهمایی معاونین آموزش متوسطه قطب پنج کشور در سمنان اظهار داشت: با آغاز سال تحصیلی جدید طرح کشوری آموزش یک مهارت ویژه دانش آموزان پایه دهم در استان سمنان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه این استان برای اجرای طرح مهارت‌آموزی خاطرنشان کرد: استان سمنان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی،5 استان قطب در ایران به شمار می‌رود که این طرح به‌صورت آزمایشی در این مناطق اجرا می‌شود.

معاون آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه مهارت‌آموزی یکی از اهداف اولویت‌دار دولت در راستای اشتغال‌زایی برای جوانان است افزود: کسب مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار و اشتغال‌زایی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: اصلاح هدایت تحصیلی دانش آموزان و تشویق آنان برای گزینش رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ساماندهی دانش آموزان برای کسب مهارت‌های جدید ازجمله وظایف این استان‌ها در اجرای طرح مهارت‌آموزی برای دانش آموزان پایه دهم است.

فولادیان با تأکید بر لزوم مهارت‌آموزی برای دانش آموزان تصریح کرد: این طرح با توجه به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: مشکلات و موانع اجرای طرح آموزش یک مهارت برای دانش آموزان نظری در نشست معاونین آموزش متوسطه 5 قطب کشور بررسی و تحلیل شد که این مهم به وزارت آموزش‌وپرورش منتقل می‌شود.

معاون آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: با اجرای این طرح در یک بازه زمانی سه‌ساله دانش آموزان هم‌زمان با فارغ‌التحصیلی حداقل یک مهارت را به‌دلخواه می‌آموزند و در پایان ضمن فراگیری مهارت می‌توانند وارد بازار کار شوند.