رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان گفت: امید است همدان را بتوانیم قطب چرم کرده و این صنعت را احیا کنیم.

به گزارش مرور نیوز احمد گازرانی، اظهار کرد: در کشور، 5 شهر جزء شورای راهبری صنعت چرم ایران است که همدان نیز با دارا بودن سابقه درخشان در این زمینه و داشتن استادان مجرب و تولیدات خوب جزء این شورا قرار گرفته است و در سال 92-93 بالای 5 میلیارد تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید برای مجموعه گرفته‌ایم.

وی درباره خوشه چرم تصریح کرد: خوشه چرم یک برنامه‌ریزی بود که از طرف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت شهرک‌ها بنا شد اما به علت عدم برنامه‌ریزی دقیق آنچه که دلخواه ما بود، انجام نشد و ادامه پیدا نکرد و تسهیلات خوشه چرم را دریافت کردیم.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان یادآور شد: صنعت چرم همدان تاریخچه طولانی دارد اما کمی شرایط و جایگاه خود را در کشور از دست داده است که در آینده‌ای نزدیک این صنعت یکی از صنایع اشتغالزا برای شهرمان می‌شود.

گازرانی ادامه داد: مسئولان استان همدان اگر به دنبال شغل و اشتغالزایی هستند در جای دیگری به دنبال آن نگردند چرا که صنعت چرم این پتانسیل را داشته و فقط کمی نیاز به حمایت دارد.

وی با بیان اینکه امید است همدان را بتوانیم قطب چرم کرده و این صنعت را احیا کنیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همدان تولیدات چرم خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه هر ساله یک همایش ملی و کشوری برای صنعت چرم برگزار می‌شود، گفت: امسال از تاریخ 16 تا 20 مرداد نمایشگاه توانمندی‌های صنعت چرم همدان و همایش ملی نیز در تالار سپاه در تاریخ 20 مرداد از ساعت 10 صبح با حضور برخی از مسئولان استانی و کشوری برگزار می‌شود.

گازرانی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان هر ساله نسبت به تولید کیف و کفش فصلی از فصول قبل اقدام به تولید و عرضه می‌کنند بنابراین اکثر فروشگاه‌ها جنس‌های فصلی خود را داشته و مشکلی در این زمینه ندارند.

وی افزود: با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم خوشبختانه تولیدکنندگان نسبت به تولید کفش‌های این فصل در زمستان اقدام کرده و محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان با رکود مقابله کرده و طبق برنامه‌ریزی اتحادیه در نمایشگاه‌های تخصصی شهرهای دیگر شرکت کردند، عنوان کرد: امروز مشکلی در فروش اجناس نداریم.

گازرانی با اشاره به اینکه در قیمت‌های کیف و کفش تغییر آنچنانی نداشتیم، خاطرنشان کرد: امسال ورود جنس چینی و ورود کالای قاچاق کمتر شده است.

وی تصریح کرد: مخالف با ورود کمی از کالای خارجی نیستیم چرا که تولیدکنندگان با مشاهده جنس خارجی به رقابت برخواسته و از نظر بهتر شدن کیفیت و استحکام کالا تلاش بیشتری می‌کنند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان در مقایسه جنس داخلی با خارجی بیان کرد: از نظر کیفیت، استحکام و استاندارد جنس ایرانی از خارجی بهتر است.

وی همدان را دومین شهر کشور در تولید کفش، به ویژه زنانه و بچگانه عنوان و اعلام کرد: حدود هزار واحد تولیدی کیف و کفش در همدان مشغول‌اند که 599 واحد دارای مجوز و مابقی غیر مجوزاند و منتظریم برای دریافت مجوز اقدام کنند.