جمعی از اهالی روستای پتک از توابع باغملک پیش از ظهر یکشنبه با تجمع در مقابل ساختمان استانداری خوزستان در اهواز خواستار دریافت مجوز کشت تابستانه در این روستا شدند.

به گزارش مرور نیوز بیش از 20 نفر از اهالی پتک در اعتراض به آنچه که محدویت در کشت و کشاورزی در این روستا عنوان شده مقابل استانداری خوزستان دست به اعتراض زدند.
یک کشاورز این روستا به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون فصل کشت تابستانه ما در روستای پتک بیگدلی است اما به ما مجوز کشت داده نمی شود.
وی که خواست نامش فاش نشود افزود: تنها منبع درآمد ما در این روستا کشاورزی و دامپروری است و شغل اصلی ما محسوب می شود.
وی با بیان اینکه نزدیک به 200 هکتار زمین کشاورزی در این منطقه وجود دارد اظهار کرد: پس از درگیری های طایفه ای در این روستا، چهار حلقه از چاه های آب کشاورزی تخریب شد که امکان کشت در برخی زمین ها از دست رفته است.
یکی دیگر از تجمع کنندگان اظهارکرد: دولت به دلیل آنچه مسایل امنیتی عنوان می کند به اهالی این روستا مجوز کشت نمی دهد.
بنابراین گزارش این تجمع از ساعت 10 در مقابل استانداری خوزستان آغاز شد و تا لحظه مخابره این خبر ادامه دارد؛ هنوز مسئول یا نماینده ای از استانداری برای پاسخگویی در جمع این افراد حاضر نشده است.
منطقه پتک از توابع شهرستان باغملک در شرق استان خوزستان واقع شده است. از هشت سال پیش اختلافاتی بین 2 طایفه محمدی و محمدموسائی در این منطقه بروز کرده که حدود 16 نفر از 2 طرف در این درگیری ها کشته شده اند.