مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: این استان از نبود قرائت‌خانه‌های شهری و روستایی رنج می‌برد.

به گزارش مرور نیوز، رباب عزیزخانی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اردبیل تصریح کرد: هیچ کتابخانه‌های در دنیا مسئول فراهم کردن قرائت‌خانه و سالن مطالعه نیست اما در اردبیل به دلیل محرومیت، این زمینه در کتابخانه‌ها فراهم شده است.

وی افزود: دانش آموزان و دانشجویان بسیاری جهت مطالعه به کتابخانه‌های عمومی اردبیل مراجعه می‌کنند و ما در بین این افراد رتبه‌های برتر کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تأکید به اینکه پسران به مراتب بیشتر از دختران جهت مطالعه دروس به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند، اضافه کرد: با این وجود سالن‌های مطالعه کتابخانه‌ها پاسخگوی نیاز موجود نیست و می‌بایست قرائت‌خانه‌هایی در سطح شهرها و روستاها ایجاد شود.

عزیزخانی تصریح کرد: با هدف پاسخ به نیاز دانش آموزان ساعت کاری کتابخانه مرکزی تا 11 شب در طول روزهای هفته و تا 9 شب در روز پنج‌شنبه افزایش یافته است.

وی با اشاره به عضویت 17 هزار و 600 نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل، اضافه کرد: ماهانه 55 هزار نفر به کتابخانه‌های شهرستان اردبیل مراجعه دارند و این میزان نیازمند احداث سالن‌های مطالعه است.