نهاوند - ایرنا - فرماندار نهاوند گفت: به منظور اجرای 230 طرح عمرانی در سطح شهرستان نهاوند ، 350 میلیارد و 690 میلیون ریال اعتبار از محل منابع استانی ، نفت ، گاز و توازن منطقه ای بین دستگاههای اداری نهاوند توزیع شد.

به گزارش مرور نیوز کریم حمیدوند شامگاه یکشنبه در کمیته برنامه ریزی نهاوند افزود: اعتبارات اختصاص یافته امسال در مقایسه با سال گذشته از 30 درصد افزایش برخوردار است که بیشتر آن مربوط به سیاست های دولت در زمینه فروش نفت و گاز است.
وی ادامه داد: سهم یک درصدی نفت و گاز برای عمران مناطق محروم افزایش یافته و با توجه به سیاست دولت در زمینه کاهش محرومیت مناطق محروم امسال سهم اعتبارات این مناطق از محل 2 درصد در آمد نفت و گاز به سه درصد افزایش یافته که این مساله می تواند توسعه مناطق محروم را با شتاب بیشتری ادامه دهد.
فرماندار نهاوند به منابع اعتبارات سال جاری اشاره کرد و گفت: از مجموع بیش از 350 میلیارد ریال اعتبار 105 میلیارد ریال مربوط به اعتبارات استانی ، 64 میلیارد و 930 میلیون ریال از محل اعتبارات نفت و گاز ویژه مناطق محروم و 180 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات توازن منطقه ای است که برای تکمیل 230 طرح عمرانی شهرستان توزیع می شود.
حمیدوند با تاکید بر اینکه مسئولان دستگاههای اجرایی برای تکمیل طرحهای خود فقط به اعتبارات استانی اکتفا نکنند افزود: اعتبارات استانی که به دستگاهها داده می شود برای تکمیل طرحها کافی نیست لذا مدیران دستگاهها باید با هماهنگی مدیران کل در سطح استان سهم قابل توجهی از منابع ملی را برای تامین اعتبار جذب کنند.
حمیدوند با بیان اینکه طرح محرومیت زدایی در منطقه خزل شرقی با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی اجرا می شود گفت: با توجه به اینکه بر اساس دغدغه های رهبری انقلاب قرار است که یک هزار منطقه محروم در سطح کشور آباد شوند در سال جاری سه منطقه در سطح استان همدان جزو این طرح قرار می گیرند که دهستان خزل شرقی نهاوند نیز برای اجرای طرح محرومیت زدایی در نظر گرفته شده است.
وی در این خصوص گفت: برای اجرایی شدن برنامه های این طرح مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع دولتی و 20 میلیارد ریال اعتبار هم از محل منایع محرومیت زدایی دفتر مقام معظم رهبری اختصاص داده می شود که صرف اجرای زیر ساختها و عمران روستاهای منطقه می شود و در پایان 100 میلیارد ریال هم تسهیلات برای توسعه اشتغالزایی اختصاص داده می شود.
اعتبارات مورد نیاز دستگاههای اجرایی شهرستان پس از کارشناسی های لازم از طریق کمیته برنامه ریزی مورد بررسی و در نهایت پس از تصویب و انعقاد قرار داد به دستگاههای اجرایی اختصاص داده می شود.
در سال گذشته نیز بیش از 260 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 210 طرح عمرانی در نهاوند توزیع شد.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار تن در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.