معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از کاهش 50 درصدی قاچاق کالا در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا یونسی رستمی، در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز مازندران با اشاره به اینکه برای بهبود فضای کسب و کار، مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید تشدید شود، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید با اصلاح قوانین، حجم کالای قاچاق 50 درصد کاهش و میزان کشفیات 31 درصد افزایش داشته است که نشانگر اراده جدی دولت یازدهم در مبارزه با این پدیده است.

وی با بیان این که مبارزه با قاچاق یکی از سیاست‌های ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری است، یادآور شد: کاهش قاچاق کالا موجب رونق تولید ملی می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا نیازمند اقدام هوشمندانه و همه‌جانبه است، خاطرنشان کرد: نقش فرهنگ و رسانه در مقابله با قاچاق باید جدی گرفته شود.

یونسی با اشاره به اینکه افزایش کیفیت محصولات داخلی یکی از راه های مبارزه با قاچاق است، افزود: اقتصاد شفاف و رقابتی، مانع قاچاق و گسترش آن می شود.

رییس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز مازندران، به تلاش استعمار برای آسیب زدن به پایه های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: کاهش اشتغال، تضعیف تولید داخلی، کاهش درآمد دولت، مصرف گرایی، قانون گریزی و فساد مالی از جمله نتایج قاچاق کالا و ارز و مبارزه با این پدیده و نتایج آن نیازمند اراده جدی است.

در آغاز این جلسه، پیرفلک، دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان مازندران، گزارشی از اقدامات و برنامه های این کمیسیون ارایه کرد.