رئیس سازمان دانش آموزی فارس اعلام کرد:اولین دوره المپیاد بازی های فکری با حضور بیش از 1600 دانش آموز کشور در شیراز برگزار می شود

به گزارش مرور نیوز از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، محسن کلاری
بدون ذکر تاریخ مشخص گفت که این بازی ها شهریور 96 در شیراز برگزار خواهد شد.
او بیان کرد: اولین المپیاد بازی های فکری با عنوان رویش در 12 رشته وبا حضور بیش از 1664 نفر از دانش آموزان کشور به مدت سه روز به میزبانی استان فارس در شهریورماه برگزار می شود.
رئیس سازمان دانش آموزی فارس افزود : 310 دانش آموز فارس نیز به عنوان منتخبین دو المپیاد استانی در این المپیاد کشوری حضور دارند.
رئیس سازمان دانش آموزی فارس گفت: مرکز فعالیت های فکری آموزشی و سرگرمی با سه هدف آموزش بازی های فکری، برگزاری المپیاد های فکری، عرضه محصولات فکری ایرانی به دانش آموزان از سال 94 کار خود را در شیراز آغاز کرد.
وی افزود: در دو سال گذشته این مرکز 2 المپیاد استانی برگزار کرده است که این دو المپیاد بیش از 10 هزار نفر از دانش آموزان استان را درگیر فضای آموزشی بازی های فکری کرده است که از این تعداد 2500 نفر موفق به حضور در المپیاد استانی شدند.
کلاری بیان کرد: توان و پتانسیل سازمان دانش آموزی استان فارس باعث ایجاد دبیرخانه دائمی المپیاد ملی بازی های فکری در این استان شده است.
رئیس سازمان دانش آموزی فارس گفت:‌ برنامه اصلی سازمان دانش آموزی انتخاب دانش آموزان تیم ملی و اعزام مقام آوران به المپیاد جهانی است.
کلاری گفت :برای حضور موثر در المپیادهای جهانی این رشته از مسابقات از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می کنیم برای حمایت مالی و استفاده از پتانسیل های تبلیغاتی این المپیاد با ما مشارکت داشته باشند.