رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند با اشاره به فعالیت سه مجتمع فرهنگی در شهرستان دماوند گفت:‌ در شهرستان دماوند زمینه برای حضور 1200 هنرجو در کلاس‌های مختلف آموزشی و هنری فراهم شده است.

به گزارش مرور نیوز محمود مقدم با اشاره به فعالیت‌های تابستانی این اداره برای اوقات فراغت دانش‌آموزان دماوندی اظهار داشت: ایام تابستان اقتضای اوقات فراغت دانش‌آموزان را فراهم می‌آورد که یکی از مهّم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها است.

وی افزود: به جز تأمین اوقات فراغت بچه‌ها، رشد مهارت‌های آن‌ها نیز یکی از اساسی‌ترین مسائل است که حضور در کلاس‌های مختلف آموزشی، هنری و فرهنگی سبب رشد و شکوفایی آن می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند بیان کرد: این اداره با توجه به مسئولیت خویش در راستای اهداف و حمایت‌هایی که دارد، در سه مجتمع فرهنگی هنری کوثر در دماوند، مجتمع فرهنگی هنری قلم در گیلاوند و مجتمع فرهنگی هنری وصال در رودهن در حوزه‌های موسیقی، خوشنویسی، انجمن ادبی و داستان‌نویسی، هنر‌های نمایشی و... فعالیت دارد.

مقدم با اشاره به ظرفیت متقاضیان جهت حضور در این کلاس‌ها گفت: در این مدّت در شهرستان دماوند زمینه برای حضور حدود هزار و 200 هنرجو در کلاس‌های مختلف آموزشی و هنری فراهم شده است، که می‌توانند بهره کافی را از این دوره‌ها داشته باشند؛ البته لازم به ذکر است شرکت در کلاس‌های آموزشی برای فرزندان فرهنگیان با تخفیف است.

وی همچنین تأکید کرد: افراد از حوزه سنی 6 سال به بالا می‌توانند در این کلاس‌ها حضور پیدا کنند، و در پایان دوره‌های برگزار شده در حوزه‌های هنری با برگزاری آزمون، مدرک رسمی به هنرجویان اهدا خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند در پایان با اشاره به انجمن داستان و نویسندگی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 مؤسسه فرهنگی با نام‌های مؤسسات امام رضا(ع)، جوادالائمه و منزلگه راز دارای مجوز در زمینه فعالیت در حوزه انجمن نویسندگی هستند.