مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان دیده نشده است گفت: استان سمنان آمادگی کامل برای مقابله با این بیماری را دارد.

به گزارش مرور نیوز، ایرج کارخایی ظهر امروز در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان اظهار داشت: تب کریمه کنگو در برهه کنونی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای پدافند غیرعامل است که باید برای جلوگیری از شیوع آن در استان سمنان برنامه‌ریزی و اقدامات اساسی انجام شود.

وی با اشاره به خدماتی که تاکنون برای جلوگیری از این بیماری انجام‌شده خاطرنشان کرد: استان سمنان آمادگی کامل برای مقابله با این بیماری را دارد و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ موردی از ورود این بیماری به استان سمنان دیده نشده است اذعان کرد: آگاهی بخشی به عموم مردم و آموزش شناخت این ویروس می‌تواند در جلوگیری از شیوع این بیماری و یا مقابله با آن را آسان‌تر کند.

وی با بیان اینکه عملیات سم‌پاشی دامداری‌ها و دوره‌های آموزشی ویژه دامداران در استان سمنان برگزارشده افزود: دستگاه‌های مختلفی اعم از دانشگاه علوم پزشکی، اداره دامپزشکی، امور عشایری و حفاظت از محیط‌زیست استان سمنان برای اجرای این برنامه‌ها در غالب فعالیت‌های پدافند غیرعامل همکاری کردند.

کارخایی با تأکید بر لزوم پیشگیری از تب کریمه کنگو بیان کرد: عملیات نظارت بر مراکز و کشتارگاه‌های استان سمنان با دقت و توجه بیشتری در حال اجرا است و در صورت مشاهده موارد مشکوک به‌سرعت اقدامات لازم برای مقابله با آن اجرا می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: ورود دام قاچاق به استان یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال بیماری‌های مشترک بین دام و انسان به‌ویژه تب کریمه کنگو است و دستگاه‌های مرتبط با این مسئله به‌شدت با افراد خاطی برخورد می‌کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با اشاره به ظرفیت ویژه رسانه برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی به مردم تصریح کرد: رسانه‌های استان برای آموزش و انتقال اخبار موثق در خصوص این بیماری با شورای پدافند غیرعامل همکاری کنند.