نقد و برسی کشوری کتاب کودک ونوجوان به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان و به یاد نویسنده فرهیخته کوکان و نوجوانان مهدی آذریزدی، با شرکت جمع زیادی ازاعضای کانون های سراسر استان گلستان به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کلاله برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، مدیر کل کانون پرورش کودکان ونوجوانان استان گلستان عصر روز دوشنبه در ارتباط با انگیزه های برپایی این نشست ادبی گفت: نقد و بررسی کتاب کودک و نوجوان از برنامه های اداره کل آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورشی کودکان و نوجوانان کشور است که امروز با عنوان 'دو پنجره دو لبخند' و با حضور نویسندگان و شاعران حوزه کودک و نوجوان به اجرا درآمده است.
عبدالرحیم سیفی به اهمیت دیدار و گفت و گوی کودکان و نوجوانان با پدیدآورندگان کتاب وآثار فرهنگی و هنری در توسعه فرهنگ مطالعه و شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، اشاره و اظهار کرد: اجرای برنامه دو پنجره که با مشارکت سایر نهادهای فرهنگی از جمله برنامه های سالانه کانون گلستان است و در این نشست ها با شاعران و نویسندگان از نزدیک دیدار نموده و از سوی دیگر پدیدآورندگان آثار نیز با نیازهای واقعی مخاطبان آشنا می شوند.
وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان چگونگی نقد کتاب و بررسی شعر نوجوان ویژه مربیان و رابطین ادبی مراکز فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های سفر انسیه موسویان به استان گلستان است.
مدیرکل کانون پرورش کودکان ونوجوانان استان گلستان در ادامه به روند رو به رشد توسعه مراکزکانون دراستان گلستان اشاره کرد و افزود: در سه سال گذشته با تلاش واحدهای فرهنگی دولت تدبیر و امید، دراستان گلستان از17کانون به 27کانون افزایش یافته است.
سیفی همچنین گفت: از این مراکز، تعداد سه کانون به مراکزفراگیر ارتقا یافته و دانش آموزان استثنایی از این کانون ها بهره مند می شوند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان کلاله در شرق استان گلستان نیز اظهار داشت : در برنامه نقد و بررسی کشوری کتاب کودک و نوجوان که امروز در استان گلستان و مرکز فرهنگی کانون پرورش کودکان ونوجوانان کلاله برگزار شد، کتاب 'چهارشنبه های بستنی' اثر 'انیسه موسویان' با حضور نویسنده کتاب، فعالین عرضه نگارش کودک و نوجوان و جمعی از اعضای کانون های پرورش کودکان و نوجوانان سراسر استان گلستان، با طرح سئولات و مطالب موردتوجه خود با کم و کیف تولید و نویسندگی کتاب کودک، ارزیابی محتوا ، تصاویر، طرح ها و نقاشی های مرتبط با کتاب، همچنین با شناخت و مطالعه کتاب های خوب آشنا می شوند.
به گفته مدیر کانون پرورش کودکان و نوجوانان، در این مرکر فرهنگی گه از 14که هزار جلد کتاب ویژه کودکان و نوجوانان برخوردار است 2 هزار و 776عضو دختر و پسر با فعالیت دارند.
سنچولی افزود: علاوه براین، اعضای کانون کلاله در رشته های فرهنگی ، هنری ، ادبی ، هنرهای تجسمی و کارگاه های تخصصی حضوری فعال دارند.
شهرستان کلاله با افزون بر110هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.