رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان گفت: طی 15 سال گذشته 257 مدرسه با مشارکت خیرین و بخش دیگری نیز با اعتبارات دولتی در این استان احداث شده است.

به گزارش مرور نیوز حسن غنضنفریان افزود: با تلاش و مشارکت خیرین تلاش شده فضاهای آموزشی مورد نیاز در تمامی نقاط این استان به ویژه مناطق محروم احداث و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
وی یادآوری کرد: به عنوان مثال طی2 سال گذشته در مناطق محروم شهرستان طارم مدارس 11 و 6 کلاسه ساخته شده و همین روند نیز در دیگر مناطق استان ادامه داشته است.
غضنفریان افزود: در ساخت این مدارس توسط خیرین، زمین مورد نیاز به صورت رایگان از سوی آموزش و پرورش استان در اختیار خیر قرار گرفته و نقشه های این پروژه نیز توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تهیه می شود.
وی بیان کرد: این مجمع امسال اولویت ساخت مدارس خیری در مناطق محروم مانند دیزج آباد، گلشهر و پونک شهر زنجان، ماهنشان و زنجانرود را مورد توجه قرار داده است.
رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده یک مدرسه ابتدایی 18 ساله با اعتباری بالغ بر 55 میلیار ریال توسط یک خیر در حال احداث است که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید مورد بهره بردرای قرار خواهد گرفت.
وی ابراز کرد: تعداد خیرین این مجمع چندان افزایش نداشته اما حجم و شمار کارهای انجام گرفته بسیار قابل توجه است و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.
غضنفریان خاطرنشان کرد: با وجود کاهش نسبی تعداد دانش آموزان، ساخت فضاهای آموزشی یک نیاز و امری ضروری به شمار می رود و این مجمع در تحقق اهداف یاد شده گام بر می دارد.