مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در استان بوشهر خبر داد و گفت: خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، نادر شفیع‌خدایی به آخرین وضعیت آب و هوایی استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده آرامش نسبی جو و دریا طی امروز است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از امشب به‌تدریج سرعت وزش باد با مولفه شمال غربی از سمت شمال خلیج فارس افزایش یافته و از امشب و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سواحل شمالی و مرکزی استان به تناوب مواج و متلاطم می‌شود.

شفیع‌خدایی خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل وزش باد در نواحی مستعد ایجاد گرد و خاک طی این مدت وقوع پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: در قسمت های جنوبی استان بوشهر با توجه به وزش ملایم جریانات جنوبی غبار محلی و مه صبحگاهی پدیده غالب است.

وی بیان کرد: برای 24 ساعت آینده ارتفاع موج دریا بین 30 تا 90 سانتیمتر خواهد بود و از امشب ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی استان به 90 تا 180 گاهی تا 210 سانتیمتر می‌رسد.

شفیع‌خدایی افزود: فردا زمان جزر اول دریا ساعت سه و 20 دقیقه بامداد، مد اول دریا ساعت 9 و 49 دقیقه، جزر دوم ساعت 17 و 25 دقیقه و مد دوم در ساعت 23 و 44 دقیقه خواهد بود.