گردهمایی 2 روزه روسای ادارات سنجش آموزش و پرورش سراسر کشور روز سه شنبه با حضور رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش پرورش به میزبانی استان کرستان در سنندج آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این گردهمایی گفت: تغییر و تحولات انجام شده در حوزه سنجش آموزش و پرورش در چند سال اخیر بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و نگاه به امتحانات ماهیت سنجش و ارزشیابی پیدا کرده است.
رشید قربانی تحلیل نتایج امتحانات را کار بسیار ارزشمندی در راستای ارتقای حوزه سنجش عنوان کرد و افزود: نظارت های انجام شده در حوزه سنجش بسیار اثربخش بوده است.
وی نظام مندی و ساماندهی در پرداخت حق الزحمه امتحانات را از دیگر اقدامات ارزشمند حوزه سنجش برشمرد و اظهار کرد: در ثبت اطلاعات دانش آموزان در سامانه نیز اقدامات خوبی انجام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به بیان چالش و مشکلات پیش روی حوزه سنجش پرداخت و گفت: در ارزشیابی مستمر دانش آموزان موضوع با جدیت و حساسیت خاصی پیش نمی رود و باید در این راستا چاره اندیشی شود.
وی عدم پرداخت به موقع حق الزحمه امتحانات نهایی را از دیگر چالش های حوزه سنجش آموزش و پرورش عنوان کرد و با بیان اینکه این موضوع تاثیر منفی بر آموزش و پرورش و دانش آموزان خواهد داشت، بر اختصاص ردیف جداگانه برای پرداخت حق الزحمه امتحانات تاکید کرد.
قربانی با اشاره به نحوه برگزاری آزمون سراسری که بیشترین درگیری آن برای آموزش و پرورش است، اظهار کرد: سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم باید با احساس مسئولیت بیشتر، فضا، تجهیزات و امکانات مورد نیاز را برای برگزاری این آزمون ها اختصاص دهند.
در این گردهمایی 2روزه در راستای برنامه های این مرکز در سال تحصیلی 97-96، ارائه راهکارهای مناسب در حوزه سنجش و ارزشیابی آموزش و پرورش و مسائل جاری بحث و تبادل نظر خواهد شد.