مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب گفت: برداشت حنا ازپنج هزار هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز محمد سعیدی افزود: این شهرستان در زمینه تولید محصول حنا مقام اول را در کشور دارد و از این لحاظ منابع مالی خوبی برای مردم روستایی در این منطقه محسوب می شود.
وی تصریح کرد: متوسط عملکرد حنا در هر هکتار 6 تن می باشد که طبق برآورد اولیه کارشناسان جهاد کشاورزی، پیش بینی می شود حدود 30 هزارتن حنا به صورت برگ خشک از این سطح زیر کشت برداشت شود.
وی عنوان کرد: حنا در سه مرحله در ماه های تیر، شهریور و آبان ماه برداشت می شود وبرداشت این محصول از هم اکنون آغاز و تا آبان ماه سال جاری ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب خاطرنشان کرد: حنای روبار از نظر رنگ و کیفیت جز مرغوبترین حناهای کشور محسوب می شود و در مصارف آرایشی، بهداشتی و دارویی کاربرد فراوان دارد.
وی اضافه کرد: بخش اعظم این محصول پس از فرآوری و بسته بندی و تامین نیاز بازار داخلی به سایر کشورها از جمله سوریه و عراق صادر می شود.
مساحت این شهرستان 13 هزارو 200 کیلومتر مربع می‌باشد و مرکز آن شهر رودبار جنوب درفاصله 333 کیلومتری از مرکز کرمان واقع شده و جمعیت آن هم برابر با 105 هزارو 992 نفر می باشد.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب، فاریاب و عنبرآباد را زیر پوشش دارد.