شمیرانات- شهردار ناحیه کوهستان از آغاز فعالیت تابستانی پایگاه آموزشی «کلکچال» خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سید مصطفی حاج آقامیر اظهار داشت: با هدف آموزش همگانی به دوستداران طبیعت ،کلاس های آموزشی رایگان در حوزه گردشگری ، کوهنوردی و محیط زیست در پایگاه آموزشی ایستگاه سوم کلکچال در حال برگزاری است.

حاج آقا میر افزود: این دوره آموزشی با همکاری ناحیه کوهستان شهرداری منطقه یک و شرکت آموزشی و گردشگری ارسباران از جمعه 16 تیر ماه آغاز و تا جمعه 31 شهریور ماه در 9 جلسه به صورت رایگان برای علاقمندان برگزار می شود.

وی گفت : اولین کلاس آموزشی که روز جمعه 16 تیر ماه برگزار شد با استقبال پرشور علاقه مندان برگزار شد و دانش آموزان نوجوان، کوهنوردان، اولیا و مربیان، طبیعت دوستان و بسیجیان که به قصد کوهپیمایی و زیارت قبور شهداء گمنام در منطقه آمده بودند در این کلاس حضور یافتند و پیگیربرنامه‌های هفته‌های بعد شدند.
آقا میر افزود: این دوره های آموزشی شامل سرفصل‌های کوتاه ، تفکیک شده و کاربردی در خصوص آشنایی با کوه های ایران و خصوصا کوه های شمال تهران ، تجهیزات کوهنوردی و طبیعت گردی، آشنایی با اکوتوریسم و طبیعت گردی ، محیط زیست و حفظ محیط کوهستان، آشنایی با پرندگان ایران، پستانداران ، اصول کوهپیمایی و کوهنوردی ، نقشه خوانی و قطب نما، اصول پزشکی و... است.
شهردار ناحیه کوهستان شهرداری منطقه تصریح کرد: علاقمندان برای هماهنگی و اطلاع از کلاس ها می توانند با شماره تلفن 8880055 تماس حاصل نمایند .
وی افزود: با افزایش اطلاع‌رسانی تقویم این کلاس‌ها، می‌توان امیدوار بود تا علاوه بر تشویق علاقه‌مندان به کوهپیمایی و سلامت جسم، ارائه آموزش همگانی به علاقه مندان در دل طبیعت کوهستانی نیز رونق بیشتری پیدا کند.