مرحله نهایی پانزدهمین دوره رقابت های علمی کاربردی دانش آموزان هنرستان های کشور با آغاز آزمون های عملی در ارومیه آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی روز سه شنبه در حاشیه آیین آغاز به کار رقابت های علمی کاربردی دانش آموزان استان های مختلف کشور در ارومیه  افزود: 261 هنر آموز در مرحله نهایی مسابقات کشوری شاخه کاردانش به میزبانی آذربایجان غربی حضور دارند.
اردشیر سید سیاح اظهار کرد: از این تعداد 143 هنرآموز پسر و 118 هنرآموز دختر هستند که در مرحله نهایی مسابقات کشوری علمی و کاربردی کاردانش در ارومیه رقابت می کنند.
وی اضافه کرد: بیش از 13 میلیارد ریال اعتبار برای برگزاری با کیفیت این مسابقات هزینه شده است.
وی ادامه داد: به منظور برگزاری با کیفیت این دوره تجهیزاتی همچون ماشین فرز، دستگاه plc، لبه چسبان اتوماتیک و دستگاه شیردوش مکانیزه خریداری شده است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از آغاز به کار نمایشگاه سراجی در حاشیه پانزدهمین دوره مسابقات کشوری کاردانش در محل خانه انصاری ارومیه خبر داد و افزود: صنایع دستی و هنری هنر آموزان استان های تهران، اصفهان، همدان، قم، خراسان رضوی و کرمانشاه در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته شده است.
سید سیاح اضافه کرد: آیین پایانی این مسابقات نیز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش فردا 21 تیرماه برگزار می شود.