مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تاکنون 8 هزار و 58 نفر در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی استان همدان ثبت نام کرده اند.

به گزارش مرور نیوز، احمد توصیفیان ظهر سه شنبه در نشست بررسی طرح کارورزی که با حضور کارشناسان اشتغال استان و شهرستانهای تابعه در اداره کل تعاون همدان برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون 8 هزار و 58 نفر کارورز و 43 واحد پذیرنده با ثبت نام در سامانه مربوطه از استان همدان برای شرکت در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی حضور یافته اند.

وی همچنین اظهار داشت: اجرای این طرح به توانمندی جوانان جویای کار کمک کرده و آنها را آماده ورود به بازار کار می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان همچنین گفت: اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی از برنامه های کوتاه مدت دولت در حوزه اشتغال به شمار می رود.

توصیفیان با بیان اینکه طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان مقاطع مختلف اجرا می شود، افزود: در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، توانمندسازی 150 هزار نفر و آماده سازی آنها برای ورود به بازار کار پیش بینی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان عنوان کرد: در اصلاحیه طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، دوره کارورزی حداقل 4 ماه و حداکثر 6 ماه اعلام شده و کارورزان صرفا یک سوم حداقل مصوب شورای عالی کار را به عنوان مقرری بیکاری یا هزینه آموزش دریافت خواهند کرد.

وی افزود: این مبلغ از سوی دولت به کارورزان اعطا می شود و کارفرمایان هیچ حق الزحمه ای به کارورزان نمی دهند و کارورزانی که پس از 6 ماه کارورزی در همان بنگاه کسب و کار استخدام شوند تا 2 سال از معافیت کامل بیمه سهم کارفرما برخوردار خواهند شد.

توصیفیان ادامه داد: کارورزان مایل به فعالیت در این طرح و کارفرمایان راغب به استفاده از توان و تحصص کارورزان باید برای ثبت نام به سامانه karvarzi. mcls. gov. ir مراجعه کرده و سایر امور اجرایی و اداری را از طریق مراکز مشاوره شغلی و کاریابی انجام دهند.

وی اظهارداشت: ظرفیت اعلام شده برای این طرح در سال۹۶، به تعداد 150 هزار نفر خواهد بود.