معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان با اشاره به ارتقاء 18 پله‌ای جایگاه دانش‌آموزان گلستانی در کشور گفت: با افزایش یک نمره ای معدل دانش آموزان گلستانی این راتقا صورت گرفت و ما این برنامه ریزی را ادامه خواهیم داد.

به گزارش مرور نیوز، ابراهیم حاجیلری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش معدل دروس نهایی دانش‌آموزان گلستانی اظهار داشت: ما شاهد تکمیل زنجیره‎های رشد در استان هستیم و در این راستا معدل نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان گلستانی امسال بیش از 18 پله رشد داشته است و به رتبه 9 کشوری رسید.

وی تصریح کرد: براساس کارهای کارشناسی شده از 31 عنوان درسی در 22 عنوان رتبه معدل دانش‌آموزان گلستانی با افزایش یک نمره ای از معدل 12 به معدل 13.29 بهبود پیدا کرده است.

حاجیلری تاکید کرد: این ارتقا یک نمره‎ای با توجه به تاثیر 30 درصدی نمره معدل دروس نهایی در کنکور می‌تواند نوید افزایش قبولی دانش‎آموزان در رقابت کنکور را داشته باشد.

معاون آموزش و پرورش استان گلستان افزود: با این افزایش معدل توانستیم جز از رتبه 27 به 9کشوری برسیم واین با کمک برنامه‌ریزی‌ها و همکاری خانواده ها ومسوولان مدارس محقق شده است وبرای تدوام این روند تلاش می کنیم. برای ارتقای سطح علمی دانش‎آموزان تلاش  و از همه توان استفاده می‎کنیم تا به نتیجه مطلوب آموزشی برسیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گلستان افزود: همچنین از دانش‎آموزان پایه دهم هم خواست با دریافت برگه هدایت تحصیلی انتخاب رشته کنند و با کمک‌های برگه‌ها و علاقه خود وارد عرصه تحصیل و کار شوند.

حاجیلری در پایان گفت: بیش از 22 هزار دانش آموز در مقطع دهم امسال ثبت‌نام می‌کنند که داشتن برگه هدایت تحصیلی برای ثبت‌نام آنها الزامی است.