معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قزوین گفت: در استان قزوین نزدیک به 186 تاجر فعالیت می کنند که با 37 کشور جهان مراودات تجاری دارند.

به گزارش مرور نیوز، منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در نشست فرصت های همکاری استان قزوین و اوکراین که در باغستان برگزار شد، اظهار کرد: کشور اوکراین یکی از کشورهای دوست و همراه در مراودات تجاری با ایران است و ما به دنبال گسترش این روابط و کشف فرصت های جدید همکاری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین با ظرفیت های فراوان توانسته است سال گذشته نزدیک به 700 هزار دلار صادرات به این کشور داشته باشد و این نشان از تمایل بازارهای اوکراین به محصولات استان قزوین است.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: کشمش، پسته، قطعات یدکی، کاشی و شیشه از مهم ترین محصولاتی بوده است که طی سال گذشته به کشور اوکراین از قزوین صادر شده است.

حبیبی تاکید کرد: میزان بالای صادرات از استان قزوین به این کشور نشان از اعتماد بازارهای اوکراین به محصولات تولید استان قزوین دارد و ما مطمئن هستیم با بررسی و پژوهش های تخصصی می توان فرصت های همکاری بیشتر را شناسایی و به کار گیری کرد.

وی گفت: در بین بیش از 700 هزار دلار صادرات استان قزوین به کشور اوکراین شیشه بیشترین میزان را داشته است و برای توسعه این ظرفیت متقابل در استان تلاش خواهیم کرد.

 

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به امضای تفاهم نامه تجاری بین قزوین و کشور اوکراین بیان کرد: در سال 89 این تفاهم نامه به امضای دو طرف رسید و امروز بعد از سالیان طولانی شاهد اجرای موفق آن در استان هستیم.

حبیبی گفت: سال گذشته محصولات دامی نظیر ذرت، دانه آفتابگردان و روغن آفتابگردان از اوکراین به استان وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشمش و پسته از محصولات کشاورزی مختص استان قزوین است که توسط تجار قزوینی به بازارهای اوکراین راه پیدا کرده است.

گفتنی است پس از حضور هیئت سرمایه گذاری اوکراین در سال 94 در قزوین روابط بین این دو توسعه زیادی پیدا کرد.