استاندار گیلان در سفری که با هماهنگی وزارت کشور و امور خارجه به آلمان انجام شده، در دیدار با تاجران و ایرانیان مقیم اروپا در فرانکفورت، فرصت های سرمایه‌گذاری در استان را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، محمدعلی نجفی در دیدار 50 نفر از تاجران و سرمایه‌گذاران ایرانی و گیلانی مقیم اروپا در فرانکفورت آلمان که با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این شهر و رئیس سازمان بنیاد مستضعفان کشور برگزار شد، مهمترین توانمندی‌های سرمایه‌گذاری و فرصت‌های مناسب همکاری با بخش خصوصی در گیلان را تشریح کرد .
وی در توضیح اهداف این نشست، با اشاره به رتبه نخست گیلان در بهبود فضای کسب و کار و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری طی چهار سال گذشته گفت: این فضا و شرایط پس از برجام انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده که حضور قوی‌تر در استان داشته باشند.
نجفی خاطر نشان کرد : در این دیدار سرمایه‌گذاران برای حضور در بخش‌های مختلفی که استان به آن نیاز دارد، اعلام آمادگی کردند و مقرر شد طی ماه های آینده، با حضور در گیلان از نزدیک از بخش های مختلف استان بازدید کنند و در نشست های کارشناسی تفاهم های بدست آمده نهایی شود.
وی ادامه داد: در چهار بخش پسماند و زباله، پتروشیمی، نیروگاه‌های بادی و‌ آبیاری تحت فشار و قطره ای به جمع‌بندی خوبی رسیدیم.
به گفته نجفی، درخصوص پسماند که از معضلات مهم شهرهای گیلان و استان های شمالی است نیز شرکت های خصوصی آلمان اعلام آمادگی کردند تا علاوه بر سرمایه‌گذاری در استان، نسبت به انتقال فناوری اقدام کنند.