مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در حال حاضر 750 مرکز دارالقرآن در سراسر کشور دایر است.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا مسیب زاده صبح پنج‌شنبه در حاشیه 35 امین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان سراسر کشور به میزبانی اردبیل تصریح کرد: ظرفیت مطلوبی برای آموزش مفاهیم قرآن در مراکز دارالقرآن فراهم شده و اولیا می‌توانند در تابستان از این ظرفیت بهره گیرند.

وی افزود: وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌های خود را بر سه اصل مدرسه، فراگیری در حین اثربخشی و توسعه مشارکت‌ها قرار داده است و تمامی برنامه‌های قرآنی و فعالیت مدارس و مراکز دارالقرآن از اصول ذکر شده پیروی می‌کند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش متذکر شد: در اصل فراگیری تعلیم و تربیت قرآنی مختص گروه خاصی از دانش‌آموزان نیست و برای تمامی دانش‌آموزان کشور برنامه‌ریزی می‌شود.

مسیب زاده متذکر شد: علاوه بر این در توسعه مشارکت‌ها، مشارکت طیفی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای اجرای برنامه‌های قرآنی دنبال می‌شود بطوریکه هم اینک نیز همکاری مطلوبی با صداوسیما، ستاد عالی مسابقات قرآن، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای فرهنگ قرآنی صداوسیما برقرار شده است.

وی در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های تعلیم و تربیت قرآنی در مدارس افزود: در راستای تعلیم و تربیت قرآنی کتاب «نوای رحمت» مجموعه دستورالعمل و برنامه‌های لازم برای مربیان مدارس تدارک دیده شده که در رابطه با حفظ موضوعی و حفظ ترتیلی دستورالعمل‌هایی را ارائه می‌دهد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ افزود: در واقع به دنبال تربیت حافظان قرآنی در مدارس هستیم.

مسیب زاده به آموزش 20 تا 40 آیه برای هر یک از پایه‌های تحصیلی نیز اشاره کرد و گفت: در طول 12 سال تحصیلی دانش‌آموز 500 آیه کاربردی را فرا گرفته و می‌تواند در مکالمات و زندگی روزمره به کار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح «مبین» در حوزه مدیریت برنامه یاوران نماز با همکاری ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: سال گذشته هشت هزار مدیر و امسال 15 هزار نفر در سطح استان‌ها در قالب این طرح آموزش دیدند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش برنامه دیگر را طرح «امام شناسی یا عترت» عنوان کرد و گفت: در این طرح دو میلیون و 500 هزار نسخه کتاب در بین دانش‌آموزان در راستای آشنایی با ائمه معصومین در قالب 17 عنوان کتاب توزیع شده و در سال تحصیلی جدید نیز ادامه خواهد داشت.

مسیب زاده همچنین به مشارکت هفت میلیون دانش‌آموز در 15 عنوان مسابقه قران از سطح مدرسه تا مسابقات کشوری اشاره کرد و گفت: از جمله زمینه‌های رقابت شامل مداحی، ترتیل خوانی، حفظ قرآن، صحیفه سجادیه و هم‌خوانی است.

وی با یادآوری برگزاری مسابقات قرآنی فرهنگیان در دو سال گذشته، افزود: از این تعداد دانش‌آموز دو هزار و 500 نفر به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز راه یافته و با یکدیگر رقابت خواهند داشت.