رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بانک های خصوصی در حمایت از تولید و پرداخت تسهیلات در استان اردبیل عملکرد مطلوبی ندارند.

به گزارش مرور نیوز، سید حامد عاملی صبح پنج‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل تصریح کرد: با وجود اینکه ابلاغیه بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات رونق تولید شامل تمامی بانک ها است اما بانک های خصوصی اقدامی در این خصوص ندارند.

وی افزود: انتظار می رود بانک های خصوصی حداقل در جلسات ستاد تسهیل با هدف بررسی طرح ها حضور یابند که متاسفانه حتی از این اقدام خودداری می کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: مصوبه بانک مرکزی شامل سه گروه تسهیلات سرمایه در گردش، منابع طرح های نیمه تمام و بازسازی و نوسازی صنایع است که در بخش تامین مالی طرح های نیمه تمام بانک های ملت و صادرات در استان از پرداخت سرباز می زنند.

عاملی افزود: علاوه بر این با هدف رقابت پذیر شدن، توسعه صادرات و ارتقا کیفی تولیدات واحدهای تولیدی پرداخت تسهیلات نوسازی و بازسازی ضروری است که متاسفانه در این راستا اقدامات کافی نیست و انتظار داریم بانک ها به این بخش از تسهیلات توجه نشان دهند.

وی افزود: با توجه به پرداخت تسهیلات به صنوف تولید، در استان اردبیل درخواست صنوف در حال بررسی و جمع بندی است تا با هدف رفع نیازها پرداخت تسهیلات در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص آخرین وضعیت فعالیت ستاد تسهیل استان در سال جاری گفت: تاکنون 112 طرح متقاضی دریافت تسهیلات شده اند که در چهار کمیته 100 طرح بررسی شده است.

عاملی متذکر شد: پرداخت تسهیلات به 41 طرح مصوب شده و با رد چهار طرح، مابقی در دست بررسی بیشتر است.