فرماندار شهرستان علی‌آباد کتول با اشاره به طرح انتقال سرچشمه‌های زرین گل به شاهرود، گفت: متأسفانه با وجود تعهدات و قول‌های مسئولان استانی و کشوری، آب سرچشمه‌های زرین گل در حال انتقال به شاهرود است.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از فرمانداری علی‌آباد کتول، «احمد تجری‌مفرد» در بازدید از محل انتقال آب سرچشمه‌های زرین‌گل به شاهرود، اظهار کرد: با توجه به این‌که چندین بار بهمراه مسئولان استانی و کشوری از این منطقه بازدید بعمل آمده و همه با انتقال آب سرچشمه‌های زرین گل مخالفت خودشان را اعلام کرده بودند و قرار شد که انتقال آب متوقف شود اما چنین نشد و دوباره عده‌ای به تعهدات خود عمل نکرده و هم‌چنان آب به شاهرود در حال انتقال است.

وی افزود: انتقال آب فقط از نقطه‌ای که توسط قوه محترم قضاییه دستور توقف آن داده شده بود انجام نمی‌شود. متأسفانه از قسمت‌های دیگر آب در حال انتقال به شاهرود است.

فرماندار علی‌آباد کتول تصریح کرد: همانطور که قبلاً چندین بار یادآور شدیم با این عمل انتقال آب، محیط‌زیست و زیستگاه‌های بین‌المللی این شهرستان در معرض نابودی قرار می‌گیرد و بزرگ‌ترین ذخیره‌گاه‌های سرخداری ایران به سوی نابودی می‌رود.

تجری‌مفرد گفت: در هفته‌های گذشته خانم ابتکار بهمراه هیئت همراه از این منطقه بازدید بعمل آورده و مخالفت شدید و صریح خودش را از انتقال این آب به شاهرود اعلام و اظهار کردند که این عمل خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست خواهد زد.

توقف انتقال آب توسط قوه قضائیه دستور داده شده است، اما هم‌اکنون بدون توجه به این حکم استان سمنان(شهرستان شاهرود) در حال انتقال آب بوده و روی لوله‌هایی انتقال آب را به‌صورت کامل استتار کرده‌اند.