وزیر کشور گفت: با توجه به محدودیت منابع آب و خاک و شرایط رقابتی در تولیدات ، باید با رفتن به سمت کشت های صنعتی و گلخانه ای ، زمینه حضور در بازارهای بین المللی را فراهم کرد.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در آیین افتتاح شهرک گلخانه ای دیناروند لرستان اظهار کرد: با رفتن به سمت کشت های گلخانه ای و صنعتی علاوه بر تامین نیاز و مصرف داخل با تولید محصولات با کیفیت ، می توان وارد بازارهای رقابتی خارجی شد.
وی با اشاره به اینکه امروز 2 گلخانه صنعتی در لرستان به بهره برداری رسید افزود: کشت گلخانه ای بعنوان یک الگوی کشت موفق در لرستان می تواند مورد توجه سایر مناطق قرار گیرد.
وزیر کشور در خصوص مجتمع گلخانه ای دیناروند نیز گفت: ساخت این گلخانه از 10 سال قبل شروع شده و بنا به دلایلی راکد باقی مانده بود که با پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولین استانی اکنون این مجتمع فعال و امروز تعدادی از واحد های تولیدی آن به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: با این شیوه کشت در هر هکتار 200 تن محصول تولید می شود که در مقایسه با کشت سنتی که 30 تا 50 تن در هکتار است قابل مقایسه نبوده در عین حالی که هم کاهش مصرف آب و هم افزایش تولید محصول را دار می باشد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه کشت گلخانه باعث افزایش بهره ورری می شود اضافه کرد: نکته قابل توجه در مورد گلخانه دیناروند مشارکت و پیشبرد کار توسط جوانان فارغ التحصیل کشاورزی است که امید می رود با حمایت های دولت و بانک بتوانیم این شیوه از کشت را رونق بخشید.
رحمانی فضلی اضافه کرد: برای تامین و خودکفایی در تامین نیازهای کشور ناگزیر باید از تکنولوژی های روز دنیا بهره گرفت تا بتوان وارد بازار رقابتی دنیا شد.
شهرک 55 واحدی گلخانه دیناروند امروز با حضور وزیر کشور به بهره داری رسید.