نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در حذف فعالیت های دستی و حضوری و حرکت به سمت ثبت غیر حضوری، پیشرو بوده و از این جهت کاهش هزینه از بیت المال، سرعت عمل و افزایش رضایت و دقت حاصل شده است.

به گزارش مرور نیوز محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه در آئین افتتاح ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک منطقه 2 کرمان افزود: اثرات اقدامات ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه اقتصادی نیز کاملا مشهود است.
وی بر ثبت نوین مالکیت فکری و دارایی های ناشی از مسائل دانش بنیان تاکید کرد و گفت: امروز بخشی از اقتصاد کشور، اقتصاد دانش بنیان و نیازمند توجه ویژه است زیرا می تواند موجب تحولاتی در آینده شود.
وی تلاش ها در حوزه اجرای کاداستر را قابل تقدیر دانست و افزود: صدور هر سند رسمی در کشور یک اثر در کاهش دعاوی در دستگاه قضایی داشته و از سوی دیگر یک ارزش گذاری در حوزه اقتصادی است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک در حقیقت هویت دادن به دارایی های اقتصادی خانوارهاست که پس از آن در توسعه اقتصادی به کار گرفته می شود.
وی با بیان اینکه امروز توسعه در دنیا مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است گفت: یکی از کارکردهای مهم و اساسی در حوزه اقتصاد، توجه به اقتصاد دانش بنیان است و ثبت اسناد و املاک در این زمینه جایگاه ویژه ای دارد.
پورابراهیمی به مشکل زمین های وقفی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: کرمان یکی از استان های دارای بیشترین اراضی وقفی در کشور است و حل برخی معارضات در این حوزه نیازمند دستور ویژه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.
وی با اشاره به طرح مسائلی برای جدا شدن سازمان ثبت اسناد و املاک از دستگاه قضایی و واگذاری آن به وزارت دادگستری گفت: تصور ما این است که نیازی به این کار نیست و تعامل بیشتر سازمان ثبت و مجلس می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.
وی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی سازمان ثبت اسناد و املاک مشکل محتوایی و جدی نمی بینیم.
ساختمان اداره ثبت منطقه 2 کرمان در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع، با یکهزار و 200 مترمربع زیربنا و در مدت زمان 9 ماه احداث شده است.