رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با اشاره به برگزاری طرح جهادی آموزشی امید اجتماعی گفت: فعالیت‌های نخبگانی و اقدامات بنیاد ملی نخبگان به سطح مناطق کمتر برخوردار و روستاها گسترش می‌یابد.

به گزارش مرور نیوز، رضا آذین صبح شنبه در نشست هماهنگی برگزاری طرح جهادی آموزشی امید اجتماعی در شهرستان دشتستان با تشکر از اهتمام فرمانداری و مسئولین شهرستان برای برگزاری اردوی جهادی آموزشی امید اجتماعی اظهار داشت: این طرح با هدف توسعه آموزش به دانش آموزان روستایی تعریف شده است که از بعضی فرصت‌ها و امکانات آموزش محروم هستند.

وی اضافه کرد: امکانات و ظرفیت هایی در شهرستان و استان وجود دارد که می توان با برنامه ریزی مناسب از این امکانات در اجرای طرح استفاده بهینه نمود به نحوی که دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار از این امکانات بهره مند شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: فرزندان ما به سرعت بزرگ می‌شوند و فرصت‌ها آنقدر کوتاه است که یک غفلت کوچک بر زندگی فرزندانمان تأثیر می‌گذارد.

آذین بیان کرد: در طرح آموزشی امید، دستگاه های اجرایی و نهادهای علمی استان به کمک آموزش و پرورش می آیند تا در روستاهای استان عدالت آموزشی برقرار شود و ما امیدواریم در یک بازه زمانی 4 ساله نتایج مثبت این طرح را مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه طرح آموزشی امید برای اولین بار در سال 1394 و با همکاری فرمانداری شهرستان بوشهر در استان برگزار شد، خاطرنشان ساخت: این طرح از ابتدای سال تحصیلی هر دو هفته یکبار در روزهای پنجشنبه در مرکز استان برگزار شد که در سال اول حدود 100 دانش آموز و سال گذشته نیز بیش از 230 دانش آموز مناطق محروم تحت آموزش اساتید و نخبگان مطرح استان قرار گرفتند.

آذین با اشاره به اینکه باید با اشتراک ظرفیت‌ها به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم گفت: دغدغه نظام و رئیس جمهور این است که فعالیت‌های نخبگانی و اقدامات بنیاد ملی نخبگان به سطح مناطق کمتر برخوردار و روستاها گسترش پیدا کند، در این طرح هدف ما این است که ماندگاری نیروی انسانی مستعد و فرهیخته در روستا تثبیت شود و همین استعدادها در آینده گره از مشکلات روستا باز کنند.

این طرح از ابتدای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ به میزبانی شهر برازجان و با همکاری بنیاد نخبگان استان بوشهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خانه ریاضیات، آموزش و پروش، فرمانداری و بخشداری، مرکز رشد، دانشگاه علوم پزشکی، پژوهش سرای دانش آموزی متقین، کانون امام خمینی(ره) و شهرداری برازجان در سال تحصیلی جدید برگزار خواهد شد.