بوشهر - دبیر کمیته سلول های بنیادی و طب بازساختی استان بوشهر از آموزش مبانی زیست فناوری و سلول های بنیادی به دانش آموزان استان بوشهر خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، ماریا ظهیری صبح شنبه در نشست هماهنگی طرح جهادی آموزشی امید اجتماعی اظهار داشت: مبانی زیست فناوری و سلول های بنیادی به دانش آموزان شرکت کننده در دوره آموزشی جهادی امید اجتماعی آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در این دوره دانش آموزان با مفاهیم پایه ساختار سلول و بافت، سلول بنیادی و انواع آن، قابلیت‌ها و توانمندی‌های سلول‌های بنیادی، شرایط کشت طبیعی سلول‌ها و بافت‌ها، شبیه‌سازی کشت در شرایط داخل آزمایشگاه، مدل‌سازی، ردیابی سلول‌ها، تجهیزات آزمایشگاه کشت در قالب جلسات تئوری و عملی آشنا شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: طی این دوره سعی می‌شود با فراهم آوردن فضای آموزشی و تعاملی مناسب، ذهن خلاق و پرسشگر دانش‌آموزان تقویت شده و با رویکردهای علمی مشاهده دقیق، طرح مساله، فرضیه پردازی و دستیابی به پاسخ مناسب آشنا شوند.

ظهیری با اشاره به برگزاری مدرسه زمستانی سلول‌های بنیادی گفت: این دوره ویژه دانشجویان پزشکی برگزار شده بود و 20 نفر از دانش‌آموزان حاضر در طرح آموزشی جهادی امید نیز در آن شرکت کردند که با ارائه توانمندی خود در حوزه سلول‌های بنیادی در بین دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه خوش درخشیدند.

در ادامه این نشست نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و آموزشی شهرستان دشتستان به ارائه نظرات خود درخصوص ساز و کار اجرایی طرح آموزشی امید اجتماعی در دشتستان پرداختند و برای اجرای مناسب و تأثیرگذار طرح برنامه ریزی لازم انجام شد.

در پایان این نشست از ظرفیت های پژوهش سرای دانش آموزی متقین و کانون فرهنگی امام خمینی(ره) برازجان برای میزبانی برگزاری طرح آموزشی جهادی امید بازدید به عمل آمد.