مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای امدادی این نهاد در شبانه روز گذشته به443 نفر از مردم سیلزده پنج روستای شهرستان های ایرانشهر، سیب و سوران و دلگان امداد رسانی کردند.

به گزارش مرور نیوز رسول راشکی اظهار داشت: همچنین در این مدت 92 نفر از مردم روستاهای شهرستان های ذکر شده اسکان اضطراری یافتند و 21 خودرو گرفتار نیز رهاسازی شد.
وی ادامه داد: در این مدت 89 امداد رسان در قالب13 تیم به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان امداد رسانی کردند.
وی افزود: 19 باب چادر، 132 تخته موکت، 200 تخته پتو، 187 کیلوگرم نایلون و 444 قوطی کنسرو به همراه سایر اقلام مورد نیاز نظیر برنج، فانوس. والر، ست ظرف و کلمن آب در این مدت میان مردم سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
راشکی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با تمام توان آماده ارائه خدمات مورد نیاز به مسافران و آسیب دیدگان حوادث و سوانح احتمالی است.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان توفانی با سرعت 101 کیلومتر بر ساعت عصر دیروز جمعه شهرستان ایرانشهر در جنوب استان را در نوردید.
رضا آزاد منش اظهار داشت: این توفان دید افقی را به کمتر از 100 متر کاهش داد.
وی افزود: امروز بعد از ظهر شرایط برای افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای در جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان مهیاست و سبب جاری شدن رواناب و طغیان رودخانه های محلی می شود.
وی ادامه داد: در چند روز گذشته بیشترین بارندگی در استان مربوط به ایرانشهر با 50 میلی متر، توابع خاش 15 میلی متر، توابع سراوان، مهرستان و سیب و سوران 24 میلی متر و توابع نیکشهر 14 میلی متر بوده است.
وی بیان کرد: فردا از شدت بارندگی ها در سیستان و بلوچستان کاسته خواهد شد.
وی از ساکنان جنوب سیستان و بلوچستان خواست از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.