رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آموزش دانش آموزان استثنایی در استان نیازهای متعدد مالی دارد که با مشارکت خیران برطرف می‌شود.

به گزارش مرور نیوز محمدرضا خادمیان افزود: برای رفت و آمد، دانش‌آموزان استثنایی با مشکلات زیادی مواجه هستند و برای رفع این مشکل لزوم همکاری خیران استان سمنان ضروری است.
وی یادآور شد: 70 تا 80 درصد از خانواده هایی که فرزندان استثنایی دارند از قشر کم درآمد و فقیر جامعه هستند که برای امرار معاش خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و قارد به تامین هزینه برای رفت و آمد فرزندان توان‌خواه خود نیستند.
وی یادآور شد: بسیاری از خیران در طرح های ملی برای کمک شرکت می کنند، این در حالی است در استان نیازمندان زیادی وجود دارند و خیران استان سمنان باید اولویت کمک را بر نیازمندان داخل استان قرار دهند.
وی خاطر نشان کرد: اداره استثنایی آموزش و پرورش استان سمنان به 300 میلیون تومان اعتبار برای تامین هزینه‌های رفت و آمد دانش‌آموزان نیاز دارد و با توجه به وجود خیران در استان این مشکل قابل حل است.
وی اضافه کرد: دانش‌آموزان استثنایی در سال تحصیلی برای رفت و آمد به مدارس و در تابستان ها برای رفت و آمد به پایگاه های تابستانی دچار مشکلات زیادی هستند و به دلیل این مشکل بسیاری از خانواده ها فرزندان خود را در پایگاه های تابستانه ثبت نام نمی کنند.
خادمیان، از دیگر مشکلات اداره استثنایی آموزش و پرورش استان سمنان را نبود اعتبار کافی برای برپایی پایگاه های تابستانه بیشتر و پرداخت دست‌مزد مربیان پایگاه های تابستانه عنوان کرد و افزود: مربیان این پایگاه ها دست‌مزد بسیار ناچیزی دریافت می کنند.
وی تاکید کرد: نبود اعتبار کافی برای تامین وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس و خرید لباس و ابزار مورد نیاز پایگاه های تابستانه و نبود اعتبار برای افزایش انگیزه والدین و دانش‌آموزان استثنایی برای ثبت نام در پایگاه های تابستانه از دیگر مشکلات این اداره است .
وی گفت: امسال چهار پایگاه تابستانه شامل یک پایگاه در شهرستان سمنان در آموزشگاه تلاش با 25 دانش آموز، 2 پایگاه در دامغان در مدارس ارمغان تربیت ویژه پسران با 20 دانش آموز و آموزشگاه بهاران ویژه دختران با 15 دانش آموز و در شهرستان شاهرود شامل مدرسه ارمغان با 25 دانش آموز است.
خادمیان افزود: هدف از ایجاد این پایگاه ها غنی سازی اوقات فراغت، بالابردن حس مسوولیت پذیری، استعدادیابی در مهارت‌های مختلف و آموزش مهارت های مختلف در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی است.
وی ادامه داد: این پایگاه‌ها از هفته دوم تیر96 آغاز به کار کرده است و تا پایان مرداد ادامه دارد و در مجموع هفت هفته و هر هفته 2 تا سه روز به میزان چهار تا پنج ساعت فعال است.
رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: این اداره با مشکل کمبود مدرسه مواجه نیست و مدرسه جدیدی در شهرک جانبازان در سمنان توسط خیرمدرسه ساز آقای موذن ساخته شده است.
در مجموع دانش‌آموزان استثنایی استان سمنان در گروه های مختلف در 20 مدرسه که سه مدرسه مختص دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری در 2 تا سه زمینه درسی تحصیل می کنند، در این استان هزار و 256 دانش آموز استثنایی شامل 612 دانش آموز تلفیقی آموزش می بینند.