معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان 1251 میلیارد تومان را مجموع بودجه‌های شهرداری های کرمان دانست و گفت: 630 میلیارد تومان از این بودجه متعلق به شهرداری کرمان در سال جاری است.

به گزارش مرور نیوز، «ابوالقاسم سیف‌اللهی» صبح امروز(یکشنبه 25 تیر) در نشست صمیمی استاندار کرمان با منتخبین دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرمان گفت: 60 درصد جمعیت استان را جمعیت شهری تشکیل داده است، به گونه ای که 71 شورای اسلامی و 2 هزار و 480 شورای اسلامی روستا در استان کرمان داریم.

وی از ارتباط مستقیم شهرداران با وزارت کشور از نظر سیستم دولتی و کارگزینی خبر داد و گفت: وسعت بیش از اندازه، تراکم پائین جمعیتی، مشکلات آب‌های زیرسطحی، درآمد پائین شهرداری و بافت فرسوده از جمله چالش‌های اساسی شهر کرمان است.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان تصریح کرد: کرمان اسماً کلان‌شهر است و به‌صورت رسمی کلان‌شهر نیست، این نیز یکی دیگر از مشکلات استان کرمان می‌باشد، قابل ذکر است که 30 درصد جمعیت استان کرمان در مرکز استان هستند.

وی تأمین آب شرب شهر کرمان را یکی دیگر از چالش‌های استان دانست و خاطرنشان کرد: نهضت عمومی در سراسر استان برای اجرای پروژه عمران شهری ایجاد شده که شاهرگ آن‌ها پروژه‌های عمرانی، میراث فرهنگی و بافت تاریخی است.

سیف‌اللهی با اشاره به این‌که کرمان 1404 استانی صنعتی و معدنی با رویکرد گردشگری است، گفت: گردشگری پایه اصلی در پروژه‌های میراثی است و صنعت گردشگری در استان باید رونق گیرد که این امر امروز به خوبی محقق شده است.

وی 1251 میلیارد تومان را مجموع بودجه‌های شهرداری های کرمان برشمرد و افزود: 630 میلیارد تومان از این بودجه متعلق به شهرداری کرمان است.