استاندار قزوین گفت: با همه اقدامات انجام شده متاسفانه روند پرداخت تسهیلات بانکی در استان رضایت بخش نیست و این روند باید اصلاح شود.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی در نشست شورای هماهنگی بانک های استان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با توجه به ثبت نام صورت گرفته امسال توسط واحدهای تولیدی در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات، تاکنون پرداختی صورت نگرفته است.

همتی افزود: سال گذشته در حوزه ثبت نام و پرداخت تسهیلات بهین یاب تجربه خوبی را پشت سر گذاشتیم و انتظار داشتیم امسال برای دومین بار نیز با عملکرد قابل قبولی روبرو شویم اما متاسفانه با گذشت چهار ماه از سال این امر محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه تنها ارائه آمار ثبت نام واحدهای تولیدی در سامانه بهین یاب نمی تواند کارنامه قابل قبولی باشد تصریح کرد: ثبت نام متقاضیان، در حوزه صنعت و کشاورزی برای ما مهم نیست بلکه روند پرداخت ها و تکمیل مدارک متقاضیان هنگام بررسی آنها درکارگروه ها به شکلی که برای متقاضیان با مراجعه به بانک مشکلی ایجاد نشود از اهمیت برخوردار است.

همتی اضافه کرد: گرفتن وثیقه از متقاضیان برای دریافت وام قانونی است و میزان ارزش گذاری بر روی آن نیز از جمله وظایف بانک های عامل است از این رو هیچ انتقادی در این زمینه نباید صورت گیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: در سال های اخیر حرکت های خوبی در توسعه و آبادانی این استان صورت گرفته است که باید تداوم یابد.

وی گفت: با توجه به تعهد سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریالی از سوی بنیاد برکت در استان طی سال جاری و ایجاد طرح توسعه مبتنی بر حمل‌ و نقل (TOD) در قزوین، نگاه ما برای جذب منابع واستفاده از آنها برای توسعه قزوین، تنها نباید معطوف به منابع بانکی باشد بلکه این نگاه بایدبه منابع مردمی، بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاران نیز تعمیم داده شود.

همتی در ادامه وجود تونل بادی در قزوین را سرمایه ای عظیم در حوزه تامین انرژی های پاک دانست و گفت: باید به سرعت ساز و کارهای مورد نیاز در این بخش را تامین کنیم زیرا اولویت بهره مندی از ظرفیت و استعدادهای موجود در استان است تا در آینده بتوانیم از منافع آن برای مردم منطقه بهره مند شویم و اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری را پیاده کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در کمتر از 2 سال گذشته با تلاش صورت گرفته در حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری با ایجاد 22 هزار فرصت شغلی در سال 95 توانستیم نرخ بیکاری استان را از ۱۲.۶ به ۱۰.۹ برسانیم و امیدواریم با تمرکزی که امسال برای راه اندازی 571 واحد نیمه تکمیل و دارای پیشرفت 60 درصد فیزیکی به بالا داریم با کمک بانک ها، مردم و بنگاه های خصوصی زمینه افزایش تولید و اشتغال را در استان فراهم کنیم.

وی گفت: رویکرد استان قزوین در سال جاری حمایت از سرمایه گذاران گردشگری و پروژه های در حال احداث این حوزه است.

استاندار بیان کرد: تبدیل بناهای تاریخی به مراکز اقامتی و گردشگری از اولویت های استان برای حمایت از سرمایه گذاران و حفظ و احیای بناهای تاریخی است.

همتی در ادامه با اشاره به ظرفیت های خوب گردشگری استان گفت: مجموعه آبگرم یله گنبد ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر است که باید با مشارکت مردم منطقه و همکاری بانک ها و بخش خصوصی زمینه تجهیز و توسعه این مجموعه فراهم شود.

وی در خصوص ظرفیت آب شاهرود درالموت هم گفت: قزوین ظرفیت تولید ١٠ هزار تن ماهی در مسیر شاهرود را دارد که باید با مشارکت اتحادیه آبزی پروری این ظرفیت توسعه یابد.

استاندار قزوین در پایان با تقدیر از عملکرد برخی بانک های استان طی سال گذشته در پرداخت تسهیلات به متقاضیان رونق تولید در استان، از مدیران شعب بانک ها خواست حضور فیزیکی مستمری در نشست شورای هماهنگی های بانک ها داشته باشند.