کارگاه مد و لباس ایرانی، اسلامی روز دوشنبه در فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش مرور نیوز، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دشتی در آیین افتتاح این کارگاه گفت: با حجاب زن مسلمان، زن و مرد هر دو امنیت پیدا می کنند و حجاب در ذات خود دارای مصونیت است طوریکه نیروی محافظ و نگهبان وجودی زن است.
محمد حسینی افزود: برای اینکه جامعه ای با حجاب اسلامی و به تبع آن امن باشد باید زمینه های فردی، خانوادگی، اجتماعی و حکومتی را در افراد جامعه تقویت کرد و الگوهای حجاب و عفاف را هر چه بیشتر در قالب فیلم، داستان، نمایش و برنامه های عملی به مردم شناساند.
وی اضافه کرد: اگر قرار است جامعه اخلاق مدار باشد باید لباس ایرانی متناسب با اخلاقیات تولید شود و نهادهای دولتی باید از این لباس های ایرنی اسلامی حمایت کنند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: ایرانیان دارای ذوق و سلیقه بالایی هستند و مدلی که برگرفته از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی باشد بسیار پسندیده‌تر خواهد بود.
حمید زارعی ادامه داد: در دنیای امروز لباس به یک رسانه تبدیل شده و نشان دهنده شخصیت آدم هاست و هویت ایرانی اسلامی ما در لباس ما باید رعایت شود.
مسوول دبیرخانه کارگروه استانی ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی استان بوشهر گفت: برگزاری کارگاه ها و نمایشگاه های مد و لباس نقشی مهم در معرفی فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی در مقابل فرهنگ بیگانه دارد، بنابراین یکی از ضرورت ‌های اجتناب‌ ناپذیر نیازهای فرهنگی، توجه به موضوع مد و لباس ایرانی اسلامی است.
منا چهارلنگی اضافه کرد: با توجه به اینکه قشر عظیمی از مخاطبان ما در جامعه جوانان هستند، باید ذائقه جوانان را بشناسیم و الگویی متناسب با سلایق آنان ارائه کنیم.
وی افزود: در این کارگاه 20 نفر از خیاطان و تولید کنندگان حضور داشتند.
در این کارگاه آفتاب قنبری مدرس کارگاه به آموزش بافت چادر ایرانی، اسلامی پرداخت.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.