تیم گیلان روز دوشنبه قهرمان مسابقات کشوری شطرنج دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول کشور به میزبانی خمین شد.

به گزارش مرور نیوز، تیم های مازندران و خراسان رضوی به ترتیب مقام های دوم و سوم این رقابت های کشوری را در رشته شطرنج کسب کردند.
در بخش انفرادی مسابقات شطرنج دانش آموزان متوسطه دوره اول کشور در میز یک، مطهره اسدی از مازندران، نکیتا نادر نیا از گیلان و فائزه خانی از لرستان رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند.
در میز دوم نیز پانیز محمدی از کردستان، آنیتا موسی خانی از آذربایجان شرقی و نیکی نادر نیا ازگیلان، رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
در رقابت های میز سه این مسابقات، فاطمه معتمدی از مازندران ، آتوسا ابراهیمی از گیلان و محبوبه عرب زینعلی در جایگاه اول تا سوم ایستادند و در میز چهار نیز راحیل احتشام مهر از تهران ، پریسا رحمان زاده صالحی از البرز و رقیه سیلاوی از خوزستان رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
آنیتا خیر جو از آذربایجان غربی، شادی پهوندی از خوزستان، رژین شهبازی ازکردستان رتبه اول تا سوم میز پنجم این دوره از مسابقات را در رشته شطرنج به دست آوردند.
بیست و هشتمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر کشور در رشته های تنیس روی میز، بدمینتون و شطرنج از 16 تیر ماه در شهر خمین، آغاز و در حال اجرا است.
در این مسابقات یک هزار و 625 دانش آموز ورزشکار، مربی و سرپرست، داور و عوامل اجرایی در قالب 164 تیم ورزشی در دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم حضور دارند.
نفرات برتر این مسابقات به مسابقات جهانی و آسیایی اعزام می شوند.