بجنورد- امام‌جمعه راز و جرگلان با تأکید بر مخاطب یابی در حوزه تئاتر دینی، برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی را حرکتی مثبت در جهت جذب مخاطب و ترویج فرهنگ رضوی دانست.

به گزارش مرور نیوز حجت‌الاسلام نایب علی نوروزی اظهار کرد: در شهرستان ترکیبی راز و جرگلان که متشکل از اهل سنت و شیعه است، به دلیل علاقه‌ای که به امام رضا(ع) دارند از این امام همام با عنوان قزل امام یاد می‌کنند و فرهنگ رضوی در این خطه از خراسان شمالی جایگاه بالایی دارد.

حجت‌الاسلام نوروزی تأکید کرد: جشنواره تئاتر رضوی ابزاری برای نمایش هم‌گرایی اجتماعی و وحدت عمومی در خراسان شمالی است، بنابراین باید از ظرفیت این جشنواره در راستای انسجام ملی و ترویج سبک زندگی اسلامی نهایت بهره را برد.

وی تصریح کرد: تئاتر امروز در دنیا به‌عنوان یکی از متغیرهای اثرگذار در فرهنگ اقشار مختلف جامعه محسوب می‌شود که در کشور ما نیز به آن توجه خاص شده است.

وی عنوان کرد: هر پیام فرهنگی اگر با زبان هنر و در قالب اثر هنری به مخاطب عرضه شود در افکار عمومی و نیز عرصه بین‌الملل تأثیرگذاری ویژه به همراه دارد.

امام‌جمعه راز و جرگلان بابیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی فرصت مناسبی برای مخاطب یابی در حوزه دین و مسائل سبک زندگی اسلامی است، افزود: حرکت مثبت تئاتر رضوی می‌تواند علاقه‌مندان به حوزه تئاتر دینی را جهت هم‌فکری و تولید آثار فاخر و تأثیرگذار، گرد هم آورد.

حجت‌الاسلام نوروزی ضمن گلایه از تبلیغات کمرنگ این جشنواره در سطح جامعه و در بین مردم بر ضرورت اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی، رسانه‌های شنیداری، دیداری و به‌خصوص فعالیت رسانه ملی و صداوسیمای خراسان شمالی در این خصوص تأکید کرد.

وی اظهار کرد: باید این اطلاع‌رسانی و تبلیغات به‌صورت گسترده انجام شود تا جشنواره تئاتر رضوی موردتوجه و استقبال جوانان واقع شود.

وی بابیان اینکه امروز تهاجم فرهنگی از تمام ابزارها در راستای نفوذ به عقاید و باورهای جامعه اسلامی استفاده می‌کند، تصریح کرد: تئاتر ابزار مناسبی در اختیار ما است که می‌توان از طریق آن با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کرد.

امام‌جمعه راز و جرگلان با اشاره به همزیستی شیعه و اهل سنت در این شهرستان و ترکیب قومیت و فرهنگ‌های مختلف، گفت: جشنواره تئاتر رضوی ابزاری برای نمایش هم‌گرایی اجتماعی و وحدت عمومی در خراسان شمالی است.

گفتنی ست، دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی نیمه اول مردادماه جاری در بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.