مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزشکاران رشته باستانی همیشه در پدیده های اجتماعی درخشیده اند و در بین مردم ماندگار شده اند.

به گزارش مرور نیوز، علی جوان شامگاه روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز فرهنگ پهلوانی در ابهر، افزود: تمام پهلوانان این رشته می خواستند، کنار گذاشتن منیت ها و تلاش برای رضای خدا را به ما آموزش بدهند.

جوان امثال تختی ها و طیب ها را از ماندگاران این رشته عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از باستانی کاران ما در دوران جنگ تحمیلی نیز جانانه در جبهه های جنگ حضور یافتند و به درجه رفیع شهادت نایل گشتند.

وی اتحاد و یکپارچگی را یکی از دلایل تشکیل برنامه یاد شده دانست و تاکید کرد: تمدن چندین هزار ساله ایرانی با ظهور اسلام تکمیل تر شد و ورزش باستانی نیز با دین و تربیت بدن عجین شده است و امشب عهد و پیمان می بندیم، با زنده نگهداشتن روحیه پهلوانی، امانتدار خوبی برای این رشته ورزشی باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، رشته باستانی را جذاب ترین رشته ورزشی دانست و گفت: هدف نهایی ورزش، سلامتی، تقویت اخلاق و دستگیری از محرومان است.

جوان با اشاره به قدمت و فرهنگ بالای مردم ابهر، افزود: باید با کنار گذاشتن برخی اختلافات بویژه در حوزه ورزش، اتحاد خود را حفظ کنیم.