جانشین رئیس بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور گفت: 24 دستگاه برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح کشور دارای مسئولیت هستند.

به گزارش مرور نیوز، علی ملازاده در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان قزوین، با تأکید بر ضرورت برنامه‌سازی و تولید فکر و اندیشه‌های نو درزمینهٔ ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حقوق شهروندی، نقش صداوسیما را در این خصوص مهم دانست و  اداشت: از بین تکالیف مشخص‌شده برای دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب، صداوسیما با 34 بند مصوب ازجمله دستگاه‌هایی به شمار می‌رود که بیشترین رسالت را در این حوزه دارد.

وی با تأکید بر لزوم تلاش قوای سه‌گانه و همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور برای حل آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: اقدام در این زمینه به یک یا چند دستگاه محدود نمی‌شود و باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم.

وی تقویت عفاف و حجاب را از دغدغه‌های مسئولان دانست و افزود: در کنار این موضوع، تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به‌گونه‌ای که مقام معظم رهبری همواره بر رسیدگی و حل آن‌ها تأکید داشته‌اند.

ملازاده بر تلاش برای حل آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت مردم تأکید کرد و افزود: می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت آسیب‌های مختلفی همچون روزه‌خواری و کشف حجاب را مرتفع ساخت.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، تصریح کرد: این ستاد با دو رویکرد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی تشکیل‌ شده است.

ملازاده یادآور شد: وزارت کشور مسئول پاسخگوئی عفاف و حجاب دستگاه‌ها نیست ولی هماهنگی، پیگیری و نظارت بر این حوزه بر عهده این وزارتخانه است.

ملازاده ضمن تأکید بر مدیریت، هماهنگی و پیگیری اجرای مصوبات مربوط به دو تکلیف صیانت از حقوق شهروندی و گسترش عفاف و حجاب در استان‌ها، تقویت برنامه‌های فرهنگی با رویکرد فرهنگ‌سازی در جامعه و جلوگیری از موازی کاری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در این حوزه‌ها را ضروری دانست و گفت: طرح‌ها، فعالیت‌ها، ابتکارها و خلاقیت‌های صورت گرفته پیرامون 2 موضوع صیانت از حقوق شهروندی و گسترش عفاف و حجاب در استان‌ها در سطح کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد.