لاشه قلاده ای سیاه گوش، از گونه های نادر و کمیاب، در زیستگاه های آزاد شهرستان بویین میاندشت کشف شد.

به گزارش مرور نیوز، رییس اداره حفاظت محیط زیست فریدن گفت: در پی گزارش یکی از کشاورزان و همیاران محیط زیست لاشه این نوع گربه سان ارزشمند در این زیستگاه مشاهده وکشف شده است.

 خلیلی افزود: از ابتدای امسال تاکنون محیط بانان و همیاران حفاظت محیط زیست این شهرستان سه قلاده سیاه گوش  مشاهده کردند.

وی گفت : در سه سال گذشته در پی گزارش های مردمی نوعی گربه سان در زیستگاه های آزاد این شهرستان نخستین سیاه گوش زنده به عنوان هشتمین گربه سان مشاهده شده در استان ثبت شده است.

وی کشف این گونه ارزشمند را در این زیستگاه نشان از پراکنش ، پویایی جمعیت و کامل بودن چرخه زیستی این گونه نادر و کمیاب در زیستگاه های این شهرستان دانست و گفت: کشف و ثبت رسمی این گونه ،اهمیت و حساسیت کاری محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست را در حفاظت از زیستگاه های بکر و منطقه شکار ممنوع ستبله این شهرستان را چندین برابر کرده است.

شهرستان بویین میاندشت با مراتع بسیار بکر و درجه یک استان اصفهان دارای منطقه ای شکار ممنوع به نام ستبله و زیستگاه های آزاد غنی است که توجه هر چه بیشتر مسئولان استان و شهرستان در زمینه حفظ و حراست عرصه های زیست محیطی و منابع طبیعی را می طلبد .

سیاه گوش جثه بزرگی دارد که از مشخصات بارز این گونه ارزشمند و کمیاب علاوه بر خال های روی پوست و دم کوتاه ، موهای سیاه و بلند در انتهای گوش ها است.

زیستگاه این گونه در مناطق جنگلی و استپی و بوته زارهای کوهستانی و مرتفع است.