شهردار اصفهان در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه یار مهربان اظهار کرد: قرار است در چشم‌انداز سال 1400، اصفهان به یک شهر دانش‌محور تبدیل شود و به طور حتم در شهر دانش‌محور صنایع فرهنگی جایگاه ویژه‌ای دارد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد افزود: در حال تسری دادن فضاهای فرهنگی و آموزشی در محلات به عنوان مویرگ‌های شهر هستیم تا چشم‌انداز اصفهان 1400 را تحقق بخشیم.

وی ادامه داد: زمانی که می‌گویند اصفهان نصف‌جهان است تنها جاذبه‌های تاریخی و کالبدی آن در نظر گرفته نمی‌شود بلکه به موضوعات فرهنگی، اساتید، فرهیختگان، ادیبان و هنرمندان نیز مد نظر قرار می‌گیرند.

شهردار اصفهان گفت: با همکاری و همگرایی دستگاه‌های مختلف استان و شهر، آموزش و پرورش، اتحادیه ناشران و اعضای شورا در حال تجربه کردن یک دوران طلایی در شهر هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برپایی نمایشگاه یار مهربان گفت: امسال در نمایشگاه یار مهربان میزان مساعدت‌ها 3 برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته به طوری که برای هر مدرسه ابتدایی حدود 7 میلیون ریال و مدارس متوسطه 9 میلیون ریال در 2 حوزه کتاب و لوازم ورزشی تخصیص داده شده است تا در کنار موضوعات آموزشی، بحث‌های ورزشی نیز دیده شود.

جمالی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه نمایشگاه یار مهربان با دو هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان و افزایش تحرک بدنی و افزایش سلامت بدنی آنان برپا شده است، بیان کرد: نمایشگاه یار مهربان از یکم تا 6 آبان‌ماه برای عموم دایر است.

وی اضافه کرد: بودجه نمایشگاه یار مهربان 11 میلیارد ریال است که از این مبلغ 8 میلیارد ریال برای کتاب و 3 میلیارد ریال برای لوازم ورزشی در نظر گرفته شده است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: امسال نمایشگاه یار مهربان با 12 هزار و 500 عنوان کتاب و با حضور 30 ناشر از اصفهان برپا شده است.

وی با بیان اینکه امسال تعداد ناشران اصفهانی حاضر در نمایشگاه یار مهربان نسبت به سال گذشته بیشتر شده، تصریح کرد: همچنین 350 مرکز فرهنگی با دریافت بن خرید 100 هزار تومانی برای این نمایشگاه فرا خوانده شده‌اند.

جمالی‌نژاد ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه 905 بسته حمایتی با توجه به وضعیت اقتصادی و جنسیت با اولویت مناطق کمتر برخوردار و رویکرد عدالت‌محور در مناطق توزیع می‌شود.

وی با اشاره به طراحی بسته‌های سلامت، اضافه کرد: طراحی این بسته بر اساس سن و جنس دانش‌آموزان بوده که سازمان فرهنگی و تفریحی، سازمان ورزش، معاونت فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی شهرداری از درون شهرداری و دوستانمان در آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه اتحادیه ناشران این بسته‌ها را مورد حمایت قرار داده‌اند.