مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: رسانه ها علاوه بر کار اطلاع رسانی، خدمات ارائه شده را تحلیل و سمت و سوی توسعه را در مسیر منافع ملی قرار می دهند.

به گزارش مرور نیوز، محمد محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رسانه ها باعث گسترش امید و آرامش و نشاط در جامعه هستند.
وی ادامه داد: رسانه ها بهترین مسیر برای اطلاع رسانی عملکرد، اقدامات و خدمات دستگاه های مختلف می باشند.
محمدپور گفت: تجزیه و تحلیل مسایل و رویدادها حداقل انتظاری است که از رسانه ها داریم و نقد منصفانه نیز باید صورت گیرد.
وی با اشاره به تفاوت نقد و تخریب اظهار کرد: باید رسانه ها مرز تخریب و نقد منصفانه را ترسیم کنند و در مسیر نقد منصفانه و مسئولانه که مسیر تقواست حرکت کنند.
وی افزود: بیشتر رسانه های استان در مسیر نقد منصفانه قرار دارند و راهکارها و مشاوره هایی نیز ارائه می دهند و مسئولان استانی باید این ظرفیت را برای خود فرصت دانسته و استفاده کنند.

تبریز 2018 شروع دوره جدیدی از حرکت جمعی به سمت توسعه آذربایجان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میلادی گفت: این رویداد فرصت بزرگی است و باید آن طور که شایسته و در شان تبریز است برای این اتفاق مهم آماده شویم.
وی ادامه داد: با تدابیر دولت تدبیر و امید تمامی دستگاه های مربوطه در سطح ملی و استانی پای کار آمده اند ولی ضروری است آحاد مردم نیز در جریان امر قرار گیرند.
محمدپور با اشاره به معیارهای سازمان کنفرانس اسلامی جهت انتخاب پایتخت گردشگری جهان اسلام اظهار کرد: نباید دستگاه ها برنامه روزمره خود را به نام 2018 ارائه دهند بلکه باید مطابق با آن معیارها عمل کنیم.
وی افزود: اقدام بسیاری در این راستا انجام شده که شایسته تقدیر است و امیدواریم در تلاش جمعی از این فرصت بی نظیر به بهترین شکل ممکن بهره مند شویم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: معتقدم تبریز 2018 شروع دروه جدید از حرکت جمعی به سمت توسعه و تعالی تبریز و آذربایجان است.
وی ادامه داد: این رویداد موجب خواهد شد که جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی و تاریخ این منطقه بیش از پیش مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.
محمدپور اظهار کرد: امیدوارم که تمامی رسانه ها از این رویداد مهم به نحو خوبی برای توسعه استان و شناساندن تبریز استفاده کنند.
در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.