شهردار ارومیه گفت: توسعه مناطق محروم در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی با وضعیت فعلی بودجه امکان پذیر نیست و به اعتبارات بیشتری نیاز است.

به گزارش مرور نیوز، محمد حضرتپور ظهر امروز در پنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون دغدغه ما توسعه مناطق محروم است و همه در تلاشند که شاخصهای مناطق محروم را توسعه داده و دغدغه حل مشکل مردم این مناطق در مسئولان وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود بودجه فعلی به منظور توسعه مناطق محروم بیان کرد: اجرای همه اقدامات در نظر گرفته شده برای توسعه مناطق محروم با این وضعیت اندک بودجه و اعتبارات و محدود بودن آنها امکان‌پذیر نیست و برای توسعه زیرساخت‌های در نظر گرفته شده به اعتبارات بیشتری نیازمندیم.

شهردار ارومیه با بیان اینکه نرخ رشد چالدران منفی نیست بلکه مهاجرت بیشتر است و مشکلات زیادی در این شهرستان وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به فقدان وجود فاضلاب شهری و فقدان بهره‌مندی راه‌های روستایی از آسفالت اشاره کرد، افزود: باید مشکلات زیرساختی مناطق توسعه‌نیافته در فاز اول حل شود و به همین منظور باید راه‌های شهرستان چالدران آسفالت شده و شبکه فاضلاب شهری نیز در این شهرستان ایجاد شود.

حضرتپور افزود: تا زمانی که راه چالدران درست نشود معلم یک سال در آنجا می‌ماند و سال بعد می‌رود و توسعه راه چالدران باید اولویت کاری ما باشد و در بحث فاضلاب چالدران که صفر است و برای گازرسانی و توسعه گردشگری نیز باید از اعتبارات کلان ملی استفاده شود و چالدران به دلیل فقدان بهره‌مندی از این موارد محروم است.