مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل گفت: فرهنگ طبیعت دوستی در استان به واسطه فرهنگ‌سازی بهبود یافته است.

به گزارش مرور نیوز،محمد خداپرست صبح پنج‌شنبه در بازدید از نمایشگاه عکس طبیعت حیران گفت: در سال‌های اخیر برنامه‌های متنوع فرهنگ‌سازی اجرا شده و امروز می‌توان اثرات آن را مشاهده کرد.

وی افزود: تغییر فرهنگ نیازمند گذر زمان است و از سویی فرهنگ‌سازی خود به صورت تدریجی حادث می‌شود؛ بر همین اساس ثمرات برنامه‌هایی که امروز اجرا می‌شود در بلندمدت مشاهده خواهد شد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تأکید کرد: به عنوان مثال در خصوص مدیریت پسماند گردشگران برنامه‌های متنوعی از جمله پاک‌سازی طبیعت اجرا و منجر به نتایج مطلوب شده است.

خداپرست افزود: موضوع زباله نریختن و استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در هنگام خرید در حال فرهنگ‌سازی و پذیرش از سوی عموم مردم است.

وی تأکید کرد: فروشگاه‌ها می‌توانند با توزیع کیسه‌های پارچه‌ای به جای پلاستیکی در فرهنگ‌سازی این مهم مشارکت کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان به ضرورت تداوم برنامه‌های فرهنگ‌سازی اشاره کرد و گفت: به ویژه انتظار داریم سازمان‌های مردم‌نهاد در این خصوص مشارکت داشته باشند.

خداپرست برگزاری جشنواره ملی عکس طبیعت را یکی از برنامه‌های فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت هنرمندان دانست و گفت: علاوه بر این در 18 شهریورماه ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران در استان‌ها از جمله اردبیل برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این استان اردبیل در نیمه دوم سال جاری در جشنواره موسیقی سبز در سطح ملی نیز مشارکت خواهد داشت.