مرجع عالیقدر جهان اسلام گفت: امام صادق (ع) برای شیعیان زحمات زیادی کشیده اند وباید همواره شکرگذار این امام معصوم وزحمات ایشان باشیم.

به گزارش مرور نیوز،آیت الله جعفر سبحانی ظهر پنجشنبه در جمع عزاداران امام جعفر صادق(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی اظهارکرد: ما معتقدیم اسلام به وسیله پیامبر اکرم (ص) پایگذاری و توسط ائمه کامل شد و کتاب های ارزشمندی از جمله نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برای ما مانده است.

وی افزود: تا زمان امام باقر (ع) نوشتن احادیث ممنوع بود و در زمان ایشان بود که نگارش احادیث آغاز شد و در زمان امام صادق (ع) به اوج خود رسید.

مرجع عالیقدر جهان اسلام بیان کرد: مالک ابن انس که مرجع یکی از شاخه های اهل تسنن است در خصوص شخصیت امام صادق (ع) می گوید: همواره تبسم بر لبان امام صادق (ع) بود و هر وقت نام پیامبر(ص) را مقابل ایشان می بریدم چهره مبارکشان زرد می شد وهمواره در حال نماز،روزه و یا قرائت قرآن بودند.

سبحانی گفت: امام صادق(ع) از ریا بدشان می آمد و ما هم اگر از ریا کنار برویم بسیاری از مشکلاتمان حل می شود.ایشان به تربیت علما و فقها توجه ویژه ای داشتند که هم از اهل سنت وهم از تشییع هستند.

وی گفت: ایشان 4 هزار شاگرد در دوران زندگی مبارکشان تربیت کردند و از سال 114 تا 132 که بین بنی امیه و بنی عباس برسر قدرت دعوا بود،ایشان فرصت مناسبی برای تربیت شاگردان داشتند.

مرجع عالیقدر جهان اسلام خاطرنشان کرد: بعد از 132 و روی کار آمدن منصور بر ایشان بسیار سخت گرفت به صورتی که حتی شبانه ایشان را احضار می کردند و حتی خانه ایشان را به آتش کشیدند.

مرجع عالیقدر جهان اسلام تاکید کرد: امام صادق (ع) برای شیعیان زحمات زیادی کشیده اند وباید همواره شکرگذار این امام معصوم وزحمات ایشان باشیم.